2010-11-06

Så är kvällen kommen....

... och jag är mätt i magen. Känns konstigt att sitta kl 17:40 och skriva att man är mätt i magen. För alltid annars brukar middagen inte påbörjas förrän nu. Men dagen idag är inte som en vanlig lördag. Nä det är ju Alla Helgons dag och jag har haft främmande från Örebro. Fått ett samtal från Indien och lyckats vända sonens surhet till att åtminstone slutat spotta och fräsa. :o)

Meningen var att kvällen skulle tillbringas hos grannen men han har blivit dålig i magen. Han som aldrig är sjuk. Säger han själv i alla fall. Blev väl lite för mycket igårkväll med både chili corn carne och destillerat vatten. hehe Det var lite svårt att leda honom hem. Man kan säga att vi nästan körde "Prästens lilla kråka". Ni vet: En slank han hit och en slank han dit och en slank han ner i diket....... Men som tur var hade inte mina skor runda sulor......

Idag blev det inte mycket gjort på den gedigna listan jag skrivit. Men vad gör väl det om hundra år?? Varför göra  något idag när man kan göra det i morgondagen? Nä nu ska jag krypa upp i soffan, tända lite ljus och tänka på alla de mina som inte längre finns hos oss. Sippa lite A-Mano från 2008, snaska bilar och läsa Lars Keplers "Paganinikontraktet".  Svappa mellan kanalerna, svära lite över vilket dåligt utbud det är så här en lördagkväll, återgå till Lars Kepler. Ladda batterierna inför morgondagen så att jag kanske kan få lite kraft att beta av litegranna på listan.

Lars Kepler "Paganinikontraktet"

"Vissa kontrakt kan man inte bryta ens genom sig egen död....
Generaldirektör Carl Palmcrona hittas hängd i sin paradvåning  på Östermalm. Rummet där han hänger är helt omöblerat - det finns ingenting att klättra på.
Samma dygn påträffas en död kvinna på en fritidsbåt som driver runt i Stockholms skärgård. Hennes lungor är fyllda av bräckt vatten, men det finns inga spår av detta vatten på kläderna eller resten av kroppen. Hon har drunknat på en båt som fortfarande flyter.

De båda dödsfallen hade förblivit en gåta om inte kriminalkommisarie Joona Linna hade varit så fruktansvärt envis. Hans oväntade upptäckt blir inledningen på ett hastigt och våldsamt förlopp. Denna sommar står polisen inför sin farligaste prövning någonsin."

Det verkar ju inte helt fel att tillbringa kvällen med en sådan laddad bok och ett sådant gott vin! Så tjing på er nu kryper jag upp i soffan och avslutar med Jacob Dahlins bevingade ord:

Skål ta mig fan!

4 kommentarer:

  1. Ja tvn bjuder inte direkt in till något spännande ikväll inte - jag återgår nog till Kryptan som jag läser för tillfället.
    Spännande med Keplers nya - tyckte att den tidigare var lite väl blodig!!!!

    SvaraRadera
  2. Skål på dig och hoppas du fikc en skön kväll :)

    kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas även denna söndag kväll blir skön :)

    Ha en bra kommande vecka !
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Men du kanske kan läsa lite mer idag;-))

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis