2010-11-04

Tänk vad kortlivad ivern är!

När jag fick beskedet om att lägenheten var min om jag ville ha den så pulserade ivern i mig. Ivern att ta tag i saker och fixa och dona. Så fort jag öppnade dörren till förrådet drog ivern sin kos. Stängde snabbt dörren och tänkte: Äsch det där tar jag en annan dag. Gick till köket för att göra en planeringslista istället. Vad händer, jo min fenomenala förmåga att skjuta saker på framtiden gjorde sig gällande. Varför, jo något betydligt roligare dök upp. Grannen ringde och ville bjuda på en tunnbrödsrulle med skagenröra och kall öl. Så jag var inte sen att dyka in till grannen. Suck, så nu sitter jag här och hade tanken att nu så, så ska jag göra en planeringslista. Har jag gjort det? Nä, jag sitter här och skriver istället. Just nu känns inte planering och rensning så speciellt lockande. Vad fasiken klockan är snart halv elva så eller hur, jag kan göra det en annan dag istället!

SysterYster: Hjälp mottages gärna eftersom din kära lillasyster har förmågan att skjuta saker framåt. Så får lillasyster ingen som tar henne i örat så lär hon stå där dagen innan visning och röja som satan. Stupa i säng och muttra om vad fasiken tog tiden vägen.


Nähä kära vänner, nu ska jag dyka ner i sängen och drömma om Alladin och hans lampa. För kan man gnugga fram en ande som tar 3 önskningar så vet jag i alla fall vad jag ska önska.
1. Rensa bort allt jag inte behöver!
2. Få nuvarande lägenhet såld!
3. 100 miljoner på kontot! Ja 100 borde räcka eller? Nä vänta kära ande jag menar äää 200 nej 300 miljoner kronor! Äsch se bara till att jag får lägenheterna fixade så får jag ut och ragga en miljonär istället!

Sov gott och dröm gott!


1 kommentar:

  1. Hej! Får väl säga samma som du, hade dig på listan - men du uppdaterades aldrig, så jag trodde inte att du skrev. Märklisch...
    Men kul att se dig igen! :)
    Och grattis till lägenhet och jobbpirr! Att rensa är det bästa som finns, tro mig. Du kommer att bli så mycket lättare inombords när du väl är klar.
    Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis