2009-07-30

Efter hemkomsten från Turkiet!

Hmm att lägga ut filmen på min magdans kommer icke på fråga. Fasiken vill ju inte skämma ut mig för hela världen. Hehe Det räcker med gästerna på hotellet. Får lite gliringar från Helen till och från. hehe

Sedan vi har kommit hem från Turkiet har världen snurrat i 250. Jisses vi hann inte mer än landa så började telefonen gå varm. Avsa allt under lördagen för vi var verkligen jättetrötta. Jag gick och lade mig rekordtidigt för att vara mig. Kl 21:30 stöp denna dam ner i bingen. Somnade som en stock. Kl 23:45 ringer telefonen och jag fattade nada. Det var Dottern som ville höra att vi mådde bra och hur det hade varit nere i Turkiet. Hon blev alldeles chockskadad stackarn, när hon förstod att mamsen krypit ner i sängen för kl 00. hehe

Söndagen vaknade man utvilad och dessutom sovit i 9 hela timmar. Jisses vad skönt det var. Ingen svett som blötte ner lakana. Inga grannar som flyttade möbler. Utan fåglarnas sång och humlornas surr spelade sin morgonvisa. Men hua vad kallt det var. Var tvungen att plocka fram vintertäcket. hehe Hela söndagen hasade jag omkring i mina fårskinnstofflor och fleecetröja på. Det är ju en rätt stor kontrast i temparaturen. Från 45 grader i skuggan till 15 grader i skuggan. Brrrr!!! Fick en rapport från Helen hur det var nere i Side. Tydligen bröt kalabaliken ut ordentligt efter det att jag åkte. Det anlände 20 nya gäster och hälften av dem fick inga rum. En del fick till och med ligga på solsängar och sova. Så alla de reseföretag som nyttjar detta hotell hade sina resevärdar där för att lösa situationen. Fortfarande är det problem på hotellet. Visste det, hotellägaren är en riktigt orm.

Söndagen gick åt att åka och handla med Far eftersom bilen min fortfarande inte är lagad. Gaahhhhhh hur länge ska det ta för att fixa till en bil egentligen? På kvällen grillade vi med grannen G och kompisen J. Mycket dricka, mycket snack och sent blev det. Båda grabbsen hade haft tråkigt när lilla jag varit och roat mig i Turkiet. hehe Känns skönt att man är saknad när man är borta. Det värmer ens lilla hjärta.

Måndagen gick åt att fixa altanen tillsammans med grannen G och dricka kaffe. Som jag tidigare har nämnt är denna herre inte världens snabbaste. Stående uttryck från denne herre är: Rom byggdes inte på 3 dagar. hehe Så ett litet bygge som normalt kanske tar 30 min att göra tar 3 timmar för man måste ju vila emellanåt. Dricka lite grogg/kaffe, lägga in ny snus och sedan kan man sätta igång igen. Mitt i allt ringde P och undrade vad jag gjorde på kvällen. Hon var sugen att komma över och höra hur det var i Side. Vi bestämde att sätta på grillen vid sju-tiden. Strax därefter ringde A-S och undrade vad jag gjorde. Så även hon skulle komma över på en grillbit och massor av snack. Nu blev det bråda tider. Gasolen tog slut igår så det måste inhandlas. Något kött för grillning hade jag inte hemma, så det måste också inhandlas. Kl 18:30 kastade jag mig in i lånebilen jag fått för att fixa allt detta till kl 19. Hrmm kan säga att prick kl 19 var jag hemma och strax därpå dök P upp. Men vi fixade och trixade så kl 20 stog maten på bordet. Drickat upphällt och alla på plats. Sonen hade besök av S så även han var med och grillade. Kvällen gick över till natt. Natten gick över till morgon innan vi hade tjattrat färdigt och var trötta. Kl 4 slöt denna dam sina blå.

Ops vad sjutton det ringer på dörren. Måste kila, Ciao!

9 kommentarer:

  1. Och du har varit i Turkiet och svettats! :o)
    Verkar inte vara nån koll där nere på hotellbokningarna???
    Ja nån värme är det ju inte här hemma. Just nu regnar det också, så jag hoppas du sög åt dig sol så du står dig!

    Tack för alla kommentarer. Det värmer ska du veta. Hinner inte vara inne så mycket, men jag har sett att du varit där och tassat några gånger. Goding... ♥

    Nu ska jag passa på att kika runt på lite bloggar jag med.
    Pussåkram!

    SvaraRadera
  2. Jag håller me Daniel ( som själv har en väldigt underhållande och modig blogg!!): VISA MAGEN!!
    Å när de gäller den svartsjuka kvinnan å hennes "pensionär" till make: Kvinnor som e missnöjda med livet som inte blev som dom ville finns överallt, tyvärr inser dom inte alltid att dom själva är en bidragande orsak och att dom själva måste bidra till en förändring. Det är enklare att bittert skylla på allt och alla andra...
    Sen måste jag kommentera det där med "nästan pensionär" : De va väl inte de som va problemet va? Visst va de väl ett antal andra parametrar som inte va uppfyllda också?

    Å du - efter en sån semsterresa verkar de nästan som om du skulle behöva åka på nån sån där rekreationsresa. För även om vi som läser din blogg garvar så verkar de ha vart lite jobbigt.
    Va rädd om dej
    Storasyster

    SvaraRadera
  3. Ojoj, läser och läser och ögonen blir större o större....munnen går upp o jag sitter o gapar...hahaha
    Men, ni träffade ju många trevliga mänskor också, tack o lov! Jag hatar alla dessa smetiga sydlänningar oavsett vilket land dom kommer från. Iofs skulle dom inte ge mig en blick nu längre, men det var skitjobbigt när man var yngre. Ingen fin turk som lyckades charma dig?
    Nä du hann väl inte med, så mycket annat som hände under resan.
    Och takten verkar sitta i även efter hemkomsten! Här regnar det, som vanligt nästan, men inte ens det skulle få mig att byta till 40+grader
    Ska du börja varva ner lite snart? Nä, varför det, egentligen. Bäst att spinna på så länge orken finns!
    Ha det så gott nu, har du mycket semester kvar?
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ja, men nog är det skönast att sova när det är svalt, bara så länge man inte fryser...

    SvaraRadera
  5. Skrattar men tycker nog du kunde fått lite lugn från surgurkor!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Heeej gumman. Kan hända att jag tar upp skrivandet senare igen. Men vi kan ju hålla kontakt via mail? Facebook? MSN? Det kommer bli spännande att åka till Whistler och sedan blir det nog tillbaka till Lanzarote där jag och min karl träffades :).....

    Härligt med Turkiet! Jag bodde där i 6 månader 2007. Otroligt vackert!

    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Hej
    Vill bara titta in och önska dej en trevlig helg.
    Hoppas på sol.
    kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  8. Håller med de andra! VISA MAGEN! ;D

    Jösses vad jag har garvat åt ditt äventyr! Fyfasen! Flirtar och parasiter! ;D

    ojojojoj!

    Alltid lika underhållande att läsa om dina äventyr!

    Ha en underbar fredag!

    Kram!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis