2009-08-17

Kvällen har gått åt att sitta barnvakt åt 2 halvstora änglar!

Ikväll har jag och Sonen varit barnvakt åt Frendes flickor 10 och 8 år. 2 st änglar som inte för något väsen. Lugna och goa och som älskar min mat. hehe Då kan de ju inte annat än vara små änglar. Vi har målat, ritat, tittat på film, gått ut med Caesar m.m. Men nu är det 2 st trötta tjejer som väntar på att få hämtas upp och få åka hem och sova. Är faktiskt oxå trött även om de inte är så betungande. Snart ska jag krypa upp på min matta igen och slappna av för att sedan sluta mina blå och sova hela natten.

S kom och hjälpte till med att fixa till lampan inne i förrådet som helt plötsligt slutade fungera. Inte så bra när lyset kom igång. Attans så det var stökigt därinne. Hmm nu måste man fixa till där också. Men nu ser man i alla fall vart man sätter fötterna och var alla grejor är. Tack S! Du är bäst!

Nu märks det att man har jobbat en vecka. Imorse när man kom till jobbet kändes det som vanligt igen. Längtan efter semester och helgerna smyger på en. hehe

Ha en god natt och en bra dag imorgon.

6 kommentarer:

  1. Nog kommer man fort in i vanorna igen, med att längta efter ledighet.
    Den där mattan låter spännande just den där gröna skulle väl var bra för mig som har så svårt att somna.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Hej! Flåt att jag dröjt med besöket, det är lite mycket nu.....nämligen fri-idrotts-VM! Jag och gubben är idrottsiditoter vad gäller fri-idrott och skidåkning, så nu är det långa pass framför teven både förmiddagar och kvällar. Visst är det lite trist att det inte finns så många medaljchanser, men jag älskar att se kampen man mot man även om ingen svensk eller finne är med.
    Ha nu en fin vecka, vi har orkanvindar idag och regnskurar och....ja, höst, tycker jag det verkar som!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. ♥karamar hinner inte va vid datorn!!
    Köksplanerar och vet varken ut eller in!!

    SvaraRadera
  4. Det har tagit lite tiiid...men nu så är jag tillbaka och ville in och säga Hej på Dig igen! =D

    SvaraRadera
  5. God morgon!
    Önskar dej en trevlig arbetsdag... Hehe!
    Själv så sitter jag fortfarande i morgonrocken...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej,ganska behagligt att va barnvakt när dom är i den åldern,bara att slippa byta blöjor är värt en massa,gott du kommit in i det vanliga livet igen,själv kallar jag det en transportsträcka till nästa semester,så undrar jag om du sover hela natten på den gröna saken,kan inte va möjligt eller,kram.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis