2009-12-19

Midvinternatten är mörk och kall...

Satan i gatan vad kallt det är just nu, -15 grader. Brr hit med värme och sol fast inte innan julaftonen. Snälla tomten jag vill ha sol och värme. Kan du ge mig det?

Ikväll har jag och Sonen sagt adjö till Indierna Deep och Gopesh. De var lyckliga för de har fått uppleva både snö och kyla. Fast de var väldigt tacksamma att de fick åka hem och det bara efter en dags kyla. hehe Nä det var nog snarare så att de längtade efter sina familjer, fru och flickvän. De åkte hemifrån oss mätta och belåtna med julklappar i handen. De fick smaka både whiskey och konjak samt svartvinbärsbrännvin. hehe Lite lulliga och ostadiga på fötterna satte de sig i en taxi och åkte till lägenheten för att packa. De var samtidigt lite ledsna att lämna Sverige som har så frisk luft, snö och kyla, trevliga svenskar som Sonen och jag. Där har både jag och Sonen fått vänner för livet, tror jag. Så nu är vi bjudna på både bröllop och besök hos dem. Deep ska gifta sig och bjöd oss till hans bröllop, april 2012. Snacka om framförhållning. Kanske tar vi en liten semestertripp ner till dem och hälsar på så de får visa sitt land och sina seder. Ja mycket har man fått uppleva med dessa herrar. Tänk att man finna två vänner så där bara och dessutom i några som vi absolut inte vill ha på jobbet. De är där för att ta över våra jobb och vi kommer att bli arbetslösa. Men det svårt att inte tycka om dem för de är otroligt snälla och artiga.

Sonen fann dem också som vänner trots åldersskillnaden och språket. Fasiken han börjar verkligen få sväng på engelskan. Ibland slår han till och med morsan på uttryck och ord. Hmm illa illa!

Nu ska denna dam lägga sitt trötta huvudet på en varm och skön kudde för att få sin skönhetssömn. Imorgon bär det iväg för julklappshandling, julmatsinhandling tillsammans med M. Så tills vi hörs igen!

Var försiktiga därute!!


Pst Gumzan studera inte för hårt! Tänk på att njuta också!!!DS

1 kommentar:

  1. -15 är ju rena värmeböljan!! ;) Här har vi haft kring -20!!! Men ja, allt är ju relativt!! ;)
    Min mor har en kompis från Indien å dom är riktigt trevliga vill jag lova. Har även vänner från Bangladesh där kvinnan i familjen "adopterat" min mor som mamma så hennes barn kallar min mor för mormor å det är så gullig å vi tycker mycket om denna familj!! Vi ska till dom på fika på söndag hela stora "familjen"!! ;)
    Hoppas du får sova gott!!'
    Kramen, Maria

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis