2009-12-14

Måndagkväll med huvudbry!

Helgen har rusat iväg trots att jag var ledig i fredags för att julstäda och julshoppa. Kom jag iväg på julshoppning. Nä utan jag fastnade inne i vårt förråd och röjde ur det rejält. Så någon julstädning blev det inte heller ifredags utan jag fortsatte under lördagen och söndagen.

Lördagkvällen tillbringades i goda vänners med god mat och glada skålar. Lite kortspel på det samt lite mer skålning. Var väl hemma vid 2.30 på söndagsmorgonen. Upp och fortsätta städa inför besök på kvällen. Vi, jag och sonen, tog hand om våra kära Indier under söndagen. 3 mycket försynta herrar från olika delar av Indien. Var på Ica Maxi och handlade i 3,5 timmar. Jag har nog aldrig skrattat så mycket inne i en mataffär som jag gjorde då. Indierna var runt högt och lågt i affären. Stora ögon, en massa åh ah osv. Precis som att släppa in ett litet barn i en jättestor leksaksaffär. Något som de var helt galna i var choklad i alla dess former, smaker och förpackningar. Likaså knäckebröd, kaviar, ostbågar, tomtar. Det fotograferades och poserades vid alla möjliga hyllor och stånd. Fick stå modell på många av korten. Kan ju säga att bilen var fullastad av inte bara oss utan av en massa kassar också när vi åkte från Ica Maxi. Frågan är bara hur de ska få hem allt helt till Indien.

På kvällen bjöd sonen och jag på middag hemma hos oss. Middagen var helt vegetarisk eftersom Gopesh är vegetarian. Vad de åt, smaskade och drack öl. Första gången som denna dam lagar hel vegetarisk måltid och den gick åt som smör i solsken. Kul att den föll dem i smaken. De var i och för sig väldigt försiktiga i början eftersom de var lite misstänksamma mot min och sonens vegetariska matlagning. Men efter första tuggan så sa det bara slurp. De till och med bad om receptet. hehe Inte illa gjort av en köttälskare.

Efter middagen plockade vi fram det svenskaste av svenskaste i samband med julen. Glögg och pepparkakor.hehe Starkvinsglögg dessutom, saknades bara Kalle Anka och Arne Weisse. De var helt fascinerade av smakupplevelsen från pepparkaka och glögg. Kan säga att glöggen var tydligen betydligt godare än pepparkakorna. Framåt 22-tiden skjutsade jag hem herrarna och då precis lagom så började det snöa. Det var ju den största upplevelsen av de alla för dessa herrar. Vilket fniss och skratt och frustande det var när snöflingorna yrde. Lämnade av 3 mycket nöjda och trötta herrar vid deras hotell. Enligt dem själva var detta nog en av de största händelserna i deras liv. Hmm jag undrar det, men inser att det vi gjorde för dessa herrar var stort. De var otroligt tacksamma och alla sken som solen i Karlstad. Själv var jag helt slut när jag kom hem och dunsade rakt ner i sängen.

Denna dag började inte så bra eller snarare natten till denna dag och hela morgonen. Caesar, den stackaren, har fått problem med sina små testiklar, pungkulor. Han har legat och gnällt hela natten pga smärta och av att det antingen sved eller kliade. Så det var bara att ringa veterinären och boka tid. Innan vi kom dit trodde jag att Caesar skulle krypa ur skinnet. Jisses stackarn, han måste ha haft skitont. Väl inne hos veterinären så togs det ytliga prover och som gav resultatet Inflammation i huden runt pungkulorna. En annan diagnos som den kära veterinären sa att det kunde vara var, testikelcancer. Så nu blir det till att se om den inflammatoriska salvan hjälper annars blir det en ny utredning och antagligen en knippsning. Vet inte om det även blir till att ge honom cellgifter eller vad man nu gör med djur som får cancer. Man kanske bara avslutar plågan. Men men det får vi ta då, inte nu.


Så är återigen en måndag snart slut och jag sitter med annan huvudräkning än senaste inlägget. Denna gång en genomgång av inköp av ny lägenhet. Siffrorna snurrar och hjärnan kokar. Insatsen är hög och månadskostnaden inte så låg som jag hade hoppats på. För att ännu mer förvirra mig så var jag, sonen och grannen iväg och tittade igen på lägenheten. Då föll kronan eller femöringen ännu mer ner och kostnaden i samband med inflytt ökade markant. I och för sig så blir månadskostnaden totalt sett något bättre än idag men frågan är om det är tillräckligt för att flytta. Hmm ja inatt blir det inte till att sova mycket heller eftersom jag måste lämna besked imorgon. Fasiken att inget kan vara lätt någon gång.

Jisses detta inlägg blev visst lite långt. Hoppas att ni inte somnade vid skärmen. Om ni gjorde det så: Men Hallå vaddå, detta skulle ni väl ha orkat!
Om ni inte gjorde det: Bravo nu är detta inlägg snart slut!

Jag avslutar med det som min älskade Storasyster alltid avslutar med (nä inte en spark i röven utan)

Puss på pannan!

2 kommentarer:

  1. Hahaha...ja, det var ett långt inlägg. Men ikke att jag somnade! Somna när Aforia äntligen ger ett ljud ifrån sig...nä, skulle inte tro det. Tips: Blogga oftare (brukar ge kortare inlägg...) *fniss* Spydig?! Vem?! Inte jag! =)
    Sikken dag du skapade för indierna...och snö hade du oxå beställt. Vilken häftig upplevelse det måste ha varit för dem!
    Jisses, vilka fnuligheter du måste lösa just nu...flytta, inte flytta. Jobbigt sånt där. Kolla magkänslan...den brukar stämma...=)
    Kram på dig gumz och ha en underbar tisdag! Pöss!

    SvaraRadera
  2. Vilken händelserik helg! Låter som ni hade det riktigt trevligt med dom där indierna. ;)
    Kramen, Maria

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis