2010-11-24

Så är onsdag kvällen snart till ända!

Snön yr fortfarande utanför och vinden är isande kall. Marken är täckt med vit pudersnö som dansar i den hårda vinden. Det vita lyser upp det mörka men ändock är det för tidigt ännu. Även om det är bara en månad kvar till julaftonen så känns snön för tidig. Likaså tycker jag att kylan är. November ska vara grått, trist, regnigt, blåsigt och dystert. Sedan när december träder in kan de första snöflingorna dala ner från himlen för att sedan öka till riktigt snöfall dagen innan julaftonen. I år är allt liksom inte som vanligt. Först början av året som var en isande vit kall tid. Sedan med en vår som drog ut på tiden. En skön och varm sommar med en vacker höst. Så är vi där igen, VINTER. Jisses man har ju knappt hämtat sig sedan förra. Nä detta år har inte varit sig likt, vare sig i naturen, arbetet eller privatlivet.

Sitter har med fjärilar i magen och väntar på att någon ska börja buda. Än så länge har ingen lagt ett första bud på min bostad. Utan det verkar som de väntar in varandra. Ingen vill vara den första att lägga budet. Ingen vill börja styra båten utan man sitter och väntar att rorsman ska komma. Förstår de inte att fjärilarna flyger snart ur magen och då fryser de ju ihjäl. Fy bubblan vad jobbigt det är att vänta. Här är det inte: Den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge. Eller sjutton ramsan går. Nä här vill vi ha snabba besked och beslut.

Så nu sitter jag här och väntar, väntar, väntar och sliter mitt hår. Tålamod är inte min dygd. Kopparslagaren har tittat in på ett besök och gör sitt bästa för att underhålla mig. Snart ska jag lägga mig i en varm och go säng. Sluta mina ögon och drömma mig bort till varmare länder, rikedom och kärlek. För det är väl endast där i drömmarnas land man kan ha allt!

Ha det gott så här på sen onsdagskväll!

1 kommentar:

  1. Här har vädret lugnat ner sig men det har blivit kallare och mera snö väntar.
    Hoppas någon snart börjar buda på din lägenhet så du blir av med den och slipper tänka på detta mera.
    Håller tummarna
    kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis