2011-02-08

Go kvällen alla!

Så har ytterligare en dag gått denna vecka och man ska försöka göra middag eller så. Dagen började lagom bra. Trött som en gnu på morgonen, kannor av kaffe innan hjärnkontoret öppnade. Stress iväg till jobbet.
Väl på jobbet fortsatte stressen eftersom jag jobbar på 2 olika ställen i den staden jag bor. Det innebär en massa åkande fram och tillbaka. Har kontor utanför staden och kunderna inne i staden. Idag vart det lite struligt! Hade möten inne i staden och sedan möten vid mitt kontor påföljandes varandra. Tjoho vilken bra planering jag hade gjort.

Hann till mötet inne i staden och hann även klämma in en lunch för att sedan springa på ett annat möte. Under detta möte ringer min privata telefon envetet. Svarade till slut och det visade sig att mitt larm hemma hade gått. Samtidigt som jag pratade med larmcentralen ringer någon enveten på mig så jag ber att få återkomma. Det visar sig att det är min kära doter som ringer, helt hysteriskt för hon har utlöst larmet och vet inte hur man stänger av. Ber henne vänta så jag kan ringa tillbaka till larmcentralen och meddela att det är lugnt. Inga inbrottstjuvar mer än dotera. Ringer tillbaka och försöker guida henne hur hon stänger av larmet. Nu är hon ännu mera hysterisk eftersom utomhussirenen tjuter i högan sky och grannarna börjar undra vad som pågår. Till slut lyckas jag guida henne så att larmet stängs av. Hon lugnar ner sig och jag kan återgå till  mötet.

Efter mötet som blev då lite försenat pga strulet med hemlarmet stressade jag ner för att ta internbussen tillbaka till mitt kontor. Tror ni inte att jag hade missat den med 20 min och att den gick inte igen förrän 20 min senare. Så där står jag och telefonen ringer och folk undrar vart jag är. Men man är inte dummare än att man lugnt lutar sig mot en husvägg och försöker sola nunan en stund. Det var riktigt skönt måste jag säga. Stog i lä och solen gassade. Till slut efter många om och men var jag tillbaka på kontoret och ordningen återställd. Puh, svettigt värre på fler än ett sätt blev det. Solvarm och stressvarm...

Nu försöker jag komma ner i varv för att kunna inta en middag. Sonen drog precis iväg på träning något försenad för att han inte "orkade" åka tidigare utan hoppades på att jag skulle skjutsa honom. Men icke, han får ta sig själv till träningen så hämtar jag honom. Så har vi lagt upp det för att jag ska kunna koppla av när jag kommer hem och inte behöva stressa iväg det första jag gör. Så nu börjar lugnet lägra sig och jag ska försöka få mig något till livs.

Ha en bra kväll därute!

PS: Afrodite, kommer inte in och kan kommentera. Gör det därför här!

Lycka till! Kämpar själv just nu med låta bli. Tufft men fungerar. Go girl! DS

2 kommentarer:

  1. Det var en riktig stressdag känns det som,gott att min dator funkar igen så man kan hälsa på sina bloggvänner igen,ha de gott,kram.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack vännen! <3 Och kämpa på, du med! Vi kämpar tillsammans! =)
    Kram och PPP

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis