2011-02-06

Söndag eftermiddag och solen skiner

Vaknade urtidigt imorse, redan vid 6-tiden. Tvingade mig själv att somna om för vad fasiken. Är det sovmorgon så är det sovmorgon.

Låg och drog mig, läste bok och njöt av lugnet hemma. Fåglarna kvittrade utanför och solen sken från klarblå himmel, taken droppade och snön smälter mer och mer. Så visst är våren på väg även om det fortfarande är långt kvar innan man kan sitta ute och njuta av solen.

Tog en promenad idag också, fast denna gång med grannen. Vi var ute och gick och njöt av solens strålar. Caesar skuttade omkring och njöt av promenaden och alla meddelanden som andra vovsar har lämnat. Jisses en annan tycker att man läser mess, e-post till tusen. Men en hund har ännu mer att läsa av. Undrar vad de får ut av alla dofter, vilka meddelanden de får? Ibland morrar Caesar och krafsar, ibland blir han alldeles till sig. Ibland får han tics så hela käken skakar och då förstår man att det har varit en löptik precis innan. Då sätter hormonerna fart och han vet inte hur han ska göra. Stackarn han hela han börjar skaka och gnälla och leta efter tiken. Inte lätt att vara en liten hanhund när tikarna löper. :)

Var i nya lägenheten och tittade igårkväll. Golven är lagda i alla rummen, hallen är målad och badrummet snart klart för kakling och läggning av klinkers. Nu börjar jag skönja hur det kommer att se ut när det är klart och känner mig nöjd med färgvalen. Kommer att bli precis så som jag vill ha det och planerat för. Nu börjar jag längta efter att få flytta in och färdigställa så att man kan koppla av och bara njuta av det nya.

Nu ska det drickas kaffe och läsas bok igen. Ha det gött så här på söndagseftermiddagen!

1 kommentar:

  1. Planerandet är ju halva grejen!

    Vad läser du för bok?


    KRAM!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis