2011-09-14

Nedrans röst...

...som har dragit sin kos och lämnat feber i dess spår. Sitter här och tycker synd om mig själv medan andra njuter av  min tystnad. Fast en fördel är det förstås eftersom jag är hemma och har tråkigt har jag tid för både facebook och bloggen. Tittar ut genom fönstret och därutanför skiner solen. Det blåser fortfarande lite granna men inte lika mycket som igår. En del av oss fick ju känna av Katia lite mer än andra. Jag hoppas att hon nu har skrikit av sig det värsta och börjar lugna ner sig.

Helgen som gick hände det ganska mycket. Först på fredagen kom Jensa över och vi käkade hämtmat och bara var. Lördagen färdigställde vi min altan. Gunnar, sonen och Jensa hjälpte till. Vi fixade och trixade för att få upp en enda sketen hängränna. Detta tog oss flera timmar, puh men till slut var den uppe. Sedan fortsatte vi med att sätta upp rullgardinerna som ska skydda  mot blåst och regn för att att sedan sätta upp det som gör hela altanen. Vad är då detta.

Jo från Eva Österberg, eoslojd, har jag köpt in 3 st underbara väggstrutar och en supersnygg ljuskrona. De blev verkligen pricken över i:et på altanen.
  

Visst är de vackra? Detta kallas för luffarslöjd. En gammal historia från luffarnas tid. Eftersom luffarna inte hade några pengar började de slöjda med najtråd och ståltråd. Gjorde vackra kreationer, vispar osv och gav till de som erbjudit dem husrum och mat som betalning. Efter att dessa vackra skapelser satts upp var det dag för grillning. Tack vare att jag fått upp rullgardiner kunde vi sitta länge ute utan att frysa ihjäl med lite hjälp förstås från infravärmen. :=)

Söndagen åkte jag iväg med HSB-båten på en dygnsresa tillsammans med andra styrelsemedlemmar i min styrelse. Vi var fyra från vår styrelse som åkte, jag och 3 män. :=) Vi träffades vid bussen som skulle ta oss till Viking terminalen för ombordstigning på Cinderella. Där träffade vi andra styrelser från övriga Sverige. Vi var väl cirka 1500 st som deltog i både föreläsningar och mässutställningar. Vi äntrade båten vid 17-tiden och tog oss raskt till våra hytter. Jag fick en alldeles egen hytt eftersom jag var ensam dam från vår styrelse. Hytten var iskall och mörk, så jag försökte ställa upp värmen men lyckades inte. Men skulle ju bara sova där. Fick en välkomstdrink för att sedan få ett välkomsttal från självaste Anders Lago. Sedan blev det mingel och mingel igen. Vid 21-tiden var det dags för middag och ännu mera mingel. Trevligt var det och sent blev det. Lite sömn pga att det var så förbenat kallt i hytten. Låg med kläderna på och dubbla täcken för att inte frysa. :( Fast man hade lite varmt innanför västen frös jag.
Söndagen börjades vid 8-tiden med frukost för att sedan bevista utställningarna och prata med diverse företag. Sedan var det dags för lunch och kaffe. Döm om min förvåning, vi stod stilla med Kaknästornet på ena sidan och oljehamnen på andra sidan. Så någon skärgård såg jag inte. Vid 16-tiden var det dags att lämna båten och ta sig hemåt igen. Var hemma vid 17:30 trött men nöjd med en bra resa.

Men efterspelet är ju inte så kul. Sitter här nu med feber och ingen röst. Antar att en natt i kall hytt inte var så bra :(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis