2009-04-27

God morgon alla vänner!

Här skiner solen och det är dags för en ny arbetsvecka. Skulle kunna vara hemma denna vecka också bara för att njuta av sol och värme. Men just nu är det inget vidare varmt, 7 grader.

Jag har blivit utmanade av den evigt sprundlande och alerta Anne. Här kommer den:


Utmaningen går ut på att besvara frågorna nedan, utmana utvalda bloggare samt lämna en kommentar hos dom, tala om att dom blivit utmanade och berätta för den som utmanade dig att du gjort utmaningen. Kul sätt att lära känna sina blogg-vänner lite mer!


Vilken mat äter du ofta? Ofta blir det en blodig köttbit med potatis i diverse olika former. Stundar helgen blir det ett glas rött till. Eller så tar jag det enklaste te och macka.

När du är på kalas, är du den som sitter eller hjälper du till att duka av? Det är lite olika faktiskt alldeles beroende på dagsformen och sällskapet vid bordet. Oftast hjälper jag till bara för att jag är så rastlös och det rycker i kroppen av att sitta stilla. Blir tokig när tiden bara segar sig fram.

Var sitter du helst när du bloggar? Jag sitter endast vid köksbordet av den enkla anledningen är att då har jag närmast till dryck och mat.

Köper du trisslotter ofta? Nej endast när någon fyller år och fantasin har trytit. Men jag drömmer om att "Plötsligt händer det" men det är ju svårt om man inte har köpt några lotter eller tippar osv.

Vilken stad eller land har varit din bästa semester? Mina bästa semestrar har definitivt varit när maken levde och vi tillbringade dessa i Toscana. Där fick man allt; god mat, god dryck, värme, sol, bad, shopping och trevligt folk. Ljumma sommarkvällar med lättare bris sittandes på en restaurang eller balkongen och bara njuta.

Vilken TV kanal tittar du mest på? TV vad är det? Sedan jag började blogga har jag nog inte tittat på tv en enda kväll eller helg. Men skulle jag glutta så skulle det nog vara på alla kanaler nästan samtidigt via zappen...

Det var tufft att slänga ihop så här på morgonen men de jag utmanar har ju hur lång tid som helst att svara. Typ som jag flera dagar....

Mina käraste utmanare blir:

Johan - Inger Maryissa - Emsa den mystiska - Tekla Maräng

Jag hoppas att ni alla därute får en riktigt bra dag! -

10 kommentarer:

  1. Samma till dig,sitter på tåget nu,skulle helst ha varit hemma jag med,och greja i trädgården mm,kram.

    SvaraRadera
  2. Morgon eller ej, du fick ihop bra svar tycker jag!

    Toscana har jag inte varit till och dit har jag en längtan, fast än mer till vad heter det...Amfora heter det inte..Albufeira är Portugal... AMALFI hetter det ja! Har du varit dit?

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa om dig, jo man får ju veta lite mer om varandra på detta sätt. Jag lovar att ta mig ann utmaningen lite senare.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  4. Det är helt underbart väder ute.. Solen skiner och här är det ca 16 grader..Toscana är ett av mina favorit resmål. Ha en bra dag..Kram L

    SvaraRadera
  5. Hahaha...ja, just det, måste man köpa lotter för att vinna...? Och Tv - är det något man kan äta...? Nej, blogga ska det vara numera! =)
    Nu tar jag täcke och kudde och säger Godnatt! =)

    SvaraRadera
  6. Hej där gumman I´m back!!
    Verkligen ledsen att jag inte hunnit så mycket under den gångna veckan här ute och inte blivit något vidare till kommentarer någonstans :(
    Men nu har vi gjort färdigt all ved och man börjar komma back on track igen. Tyvärr så upptäckte jag ganska fort att man klarar inte läsa igen allt man vill och bestämde mig att ta allt härifrån och framåt istället. Annars slutar det nog bara med att jag hänger efter ännu mer.. Man får väl läsa lite här och där när tid ges helt enkelt.. Hoppas allt är bra med dig och att du fått en fin start på veckan!

    Kika förbi hos mig.. Jag har något som väntar på dig ;)

    Kram i massor från din vän på andra sidan skärmen!!

    SvaraRadera
  7. Hej vännen..

    Åhå ska ni köpa moppe? =)

    Är allt bra med dig annars då? Själv har jag haft en hektisk dag hähäh shit man är inte van att allt går i ett snabbt tempo hela dagen igenom så här är det en som kommer att somna ovaggad ikväll =)

    ha en knaon bra kväll du åxå..Kram på dig!!

    SvaraRadera
  8. Kul utmaning...
    Får se om jag antar den, och hoppas du inte blir ledsen på mig om jag inte gör det.
    Hoppas dagen har varit bra och önskar dig en fin fortsatt kväll och dag imorgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Utan att ha fått särskilt mycket gjort har dagen ändå lyckats vara lång. Hur har din artat sig?

    SvaraRadera
  10. HAHA! Den mystiska.....du är väl för go!!
    Ska nog komma på lite svar men måste sova nu!
    Trist men alldeles sant och omystiskt!!!
    Kram o go´natt!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis