2009-04-29

Onsdag kväll och imorgon är det Valborg!



Har precis landat från jobbet och kommer på att shit banan det är ju Valborg imorgon och då ska det ju grillas och ha sig. Har jag handlat, nähä. Har jag förberett något, nähä. Paniken kryper sakta in innanför skinnet och jag inser att ikväll blir det ingen vila utan här måste det fixas en massa.

Bongoläppen har inte blivit bättre trots Anti och allt vad det heter. Tack för alla tipsen som har kommit in men inser nog att jag måste nog uppsöka läkaren för att få något starkare som biter på på bongon. Hmpf när man nu ska hinna med det.

Sonen är på gång in från sista teoripasset för moppekortet så nu väntar jag för att få höra när det praktiska ska ske och när han får göra teoritest och uppkörning. Nu ska vi försöka få hem moppen också och det hoppas jag dröjer. För som den hönsmamma jag är kommer jag sitta som på nålar när han är ute och rejsar.

Igår hälsade vi på hos dottera och frende och fick oss en matbit. Lite snack och uppdatering på deras livet.

Nu ska jag faktiskt lägga ner denna kropp fem minuter i soffan och läsa kvällstidningen innan matbudet får kommma med middagen. Har inte orken att laga maten själv ikväll. Dras med en liten kopparslagare ikväll så för att orka handla osv får jag ta en Kronblom (tupplur på sofflocket).

5 kommentarer:

  1. Jag blir så trött på dej - varför kör du inte hem moppen själv?? De e faktiskt jävligt kul å köra moppe när man inte e 15 (längre). Krukan på å pellen i botten!! Jiiiiha!
    När de gäller "bongoläppen" - olika salvor hjälper olika personer, prova även Zovirax, kanske funkar bättre för dej. Tyvärr e de väl så att man ska kleta på INNAN de kommit blåsor om man verkligen ska va hjälpt - sen kan de eventuellt bara lindra...

    Storasyster

    SvaraRadera
  2. Jag brukar peta hål på blåsorna och sedan duttar jag på med sprit. Svider värre än F-n men det torkar ut blåsorna snabbt. Kanske inte det mest smartaste att göra men när blåsorna kommer går vettet ut på mig.

    SvaraRadera
  3. Sunshine - Moppen är 6-växlad och jag har inte kört moppe sedan jag var 15 dessutom ingen kruka. Sonen kruka är alldeles för stor för min lilla hönshjärna. Så tror inte det. Du om någon vet väl vilken otur jag har jämt så skulle jag ut och köra moppe skulle jag hamna på sjukan garanterat. hehe.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Ojoj nu fick hon eld i baken ;) Låt andra få grilla och handla vett ja ;) och stanna på soffan *L*

    Tack underbara, för dina ord. Känner verkligen att jag behöver några dagar. Mycket runt mig nu som tar för mycket och behöver bara släppa allt några dagar. Har en UNDERBAR valborg och ta hand om dig!! Och är och må gott i morron.

    Kram i STORA lass från mig

    SvaraRadera
  5. Hoppas din stora läpp minskat nu :-)
    Jag vet att det är jätte-jobbigt och hoppas det blir bättre snart.
    Ja, det är nog bra att uppsöka läkare för att få något som biter på "bongon"...
    så roligt namn på den :-D
    Önskar din son lycka till med teoritestet och uppkörningen för sin moppe.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis