2009-06-10

Förbannade förkylning!

Idag har det känts bra och jag var redo att gå och jobba imorgon. Men vad händer? Jo febern är tillbaka med lunghosta och lite svårt att andas. Nu är jag lite smått trött på detta. Ska aldrig mer ta över budkaveln från Dottern. hehe Eller är det så att kroppen säger: Hmm min dam du har inte rest färdigt med Herr Obama ännu så var du sjuk lite till! Du har icke varit trogen honom utan läst andra. Så nu får du vara sjuk så att du är honom trogen. Men se kroppen just nu skiter jag högaktningsvärt i Herr Obama och den resa jag har med honom. Jag vill bli frisk! Så har du nu fattat kroppen, imorgon är du så god och är frisk. Imorgon vill jag se det där trolltricket Simsalabim nu är du frisk. Förstått?

Har försökt med alla tricks att bli frisk. Vila, sova, dricka äcklig dricka som Syster Yster rekommenderade, druckit alla slags vitaminer och andra hälsokostdrycker, läst, ätit och sovit. Men har det hjälpt? Ja det har det i och för sig, i alla fall några timmar. Men jag vill inte bara vara frisk i några timmar jag vill vara frisk flera dagar och inte bli sjuk igen.

Ni där på andra sidan skärmen. Har ni några goda råd att ge en dam som sviks av sin kropp? Hur i helvetet blir man frisk från en enveten förkylning?

Som ni märker börjar tålamodet tryta och denna dam tröttna på att vara sjuk. Så därav detta helt vansinniga inlägg. Kanske hjälper det. hehe

Hjälp!

19 kommentarer:

  1. Men gumman...att det aldrig kan ge med sig! Du som provat värsta häxbrygden till och med...hihi.
    Usch vad svårt, min sega kola verkar helt tom...Inga tips, förutom de redan uttalade, vill komma ut. Verkar som om hårddisken bränt ordentligt här! =) Måste nog vila den ett par timmar. Gör det du med! =) Vila är bra. En stor konjak innan sänggåendet eller egentligen ska det vara äggtoddy...! Det har faktiskt hjälpt mig (på riktigt) en gång! Prova det! HA, den var inte totalt utbränd ändå...hårddisken...=)
    Kram vännen och ta hand om dig! Puss!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Stackars dej det är inte kul att vara vemlig. Har du testat att bli polare med flunsan? ;P

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Det var nog bara så jag skulle öppna mina ögon och förstå att det bästa fanns hos mig hela tiden.
    Din förkylning vill inte ge med sig.. Har inga bra tips tyvärr. Krya på dig ..
    Bamsekramar L

    SvaraRadera
  4. God morgon!!
    Kan inte låta bli att skratta åt hur du ger "The president of the United States of America" skulden för din uuuutdragna förkylning (eller faktumet att du inte läser boken, men man kan ju alltid vränga orden lite...)

    Tänk om han vetat om detta när han kandiderade... Då hade han kanske tänkt sej för två gånger... Och då hade han kanske inte ställt upp, vilke i förlängningen hade betytt att du inte hade BEHÖVT läsa hans bok, eftersom den aldrig blivit publicerad och därför skulle du troligtvis inte heller varit sjuk längre...
    (Hehe... Hängde du med i den tankekedjan...??)

    Jag ska ge dej samma gamla beprövade medicin som jag av AFRODITE... WHISKEY, MY DEAR!! ;)
    (För jag tror inte att det var denna dryck som du refererade till som "äcklig"...)
    Då blir du frisk som en nötkärna och sjunger som en lärka... *fniss*
    Bamsekram och KRYYYYYYA PÅ DEEEEEEJ!!
    (Jag skricker så att Obama ska höra mej, också...)

    SvaraRadera
  5. Är det nu "bara" en vanlig förkylning du har? Det kanske har blivit en bakteriell infektion av det hela så du behöver antibiotika? Om jag fick feber efter att ha varit feberfri, så nog skulle jag kontakta sjukvården, speciellt om du är tungandad. Sånt är inte att ignorera.

    Ta hand om dig, som TV-reklamen säger. :)

    SvaraRadera
  6. Nånsin tänkt tanken att kroppen är smartare än intellektet? Du har ju jobbat som en dåre hela våren och eftersom du inte verkar ens tänka tanken att du skulle behöva ta det lugnt så kanske kroppen tog kommandot... Sen tror ju inte jag att man blir frisk fortare bara för att man sysslar med "träliga" saker typ Obamas bok - det går nog inte att tråka ut kroppen. Däremot finns det undersökningar som visar att man fortare blir frisk om man är smärtfri och har det någorlunda trevligt. Så leta fram nån annan bok å drick nåt som du gillar för omväxlings skull då´rå - det verkar ju va det enda du inte har provat hittills =)

    Krya på´rej å kramen / Storasyster

    SvaraRadera
  7. Mitt "knep" mot förkylningar är Te med honung i. Teet får inte va varmare än 60 grader när du her i honungen för är det varmare så dör dom braiga sakerna i honungen. Jag kör med flera koppar te när jag känner första symtom å det har motat bort flera förkylningar. Sambon är lite tjurig å tror inte på knepet så han åker på förkylningar titt som tätt (medans jag klarar mig). ;)
    Svärfar "biodlaren" har talat om det där med värmen på teet.
    Hoppas du blir bättre annars tycker jag nog du ska kolla upp det hos en läkare!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  8. Syster Yster du är för go! Lite bannor och sedan goda råd. Tror minsann att jag tar mig en stänkare ikväll som grannen säger och sätter mig med en go film istället.
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Sv. Visst är det obegripligt? Tydligen ska paret, 16 år, ha varit "förlovade" i ett halvår. Jag vet inte om jag är gammeldags, eller så kanske det inte var så mycket bevänt med denna förlovning, men redan där hade allt jag markerat om det var min dotter. Jag har inte läst några artiklar om detta, har hört litet på sidan om, och jag förstår inte. Enligt någon löpsedel idag, ska det ha varit flickan som fick killen att göra detta. Något måste vara fel hos dem båda. Dessutom, om de varit tillsammans så länge, vad behövde de då bry sig om den mördade flickan? Eller är det patologisk svartsjuka det handlar om.

    Jag förstår inte.

    SvaraRadera
  10. Hej vännen,
    men vad trist att febern och hostan kom tillbaka och kan tänka mig du är trött på detta.
    Och hoppas verkligen du mår bättre i morgon och att denna besvärliga förkylning ger med sig helt.
    Krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hallå där
    Jo råden är ofta många o förkylningen en men av nån anledning vinner den i underläge och ger med sig när den är färdig. Det hoppas jag är snart. Bästa sättet att fighta förkylningar är ju dessvärre förebyggande å de är ju så dags nu.
    Hm whiskey kan funka, starka kryddor i maten för att "bränna" ur skiten och svettas lite. Svårt. Tack för att du tittar till mej ibland. behöver det. Ska ta mej i kragen o snygga till min blogg så kanske det blir roligare att skriva regelbundet.
    Sköt om dej
    kram

    SvaraRadera
  12. Hej goding! =) Håller med syrran din (och dig själv) - "ta dig en stänkare" (med grannen)...=) Hade jag kunnat hade jag tagit den med dig! =) Krya på dig! Puss

    SvaraRadera
  13. Men kära nån vad ska vi göra nu då? detta går ju inte alls. Nu ska vi se vad tant brun kan hitta på....hmmm..Mjuka sockerbitar ja det får bli mitt råd...ja! det är säkert dom hjälper mot allt.
    Kram o krya på dej
    Bibban

    SvaraRadera
  14. Har nu visat Doktor KRALL din fråga och han sa drick wiskey,mycket wiskey och ta ett varmt bad 2g om dagen,men helt seriöst så hjälper wiskey faktiskt,hoppas du har det hemma och är frisk imorgon,krya på dig o kram.

    SvaraRadera
  15. Hm... min mamma förespråkar, vad vi barn alltid kallat för "äckliga-droppar"... det är typ ecinaceadroppar.. finns på hälsokosten och tom Ica tror jag... droppar lite i ett glas med vatten, du plågas en stund och blir sedan frisk... typ;.)) För de är verkligen ÄCKLIGA!

    SvaraRadera
  16. sv: Ja, usch för förkylning! Nu värker öronen, halsen, lungorna, kinderna, näsan och huvet.. Inte så mysigt :P

    SvaraRadera
  17. Stackare!!! Men du, din syter verkar rätt klok!!
    Själv va jag ledig för att fira studenter igår och så även lite idag innan det bär av mot Malmö med tåg för att va på 50-årsfest! Och hotell och rundresa på Österlen hela lördagen som dessutom är vår bröllopsdag! så kul...men på ondagskvällen kände jag det...halsontet och inatt har jag svettats osch haft svårt att svälja!!! Såååå typiskt när man slappnar av det allra minsta!! Dessutom nagelont på på en tå så hur det går i högklackat och dans ikväl....vetisjutton. Jaja, har 1000 saker att fixa nu så att vi kan komma iväg...
    Totalt j....a superösregn för dagens stackars studenter!!!!!!!!
    Fattar inte hur det kommer att gå??????
    Tack gode gud att jag inte har student idag!!!!
    Får väl ta på stövlar för att kunna gå på gräset i parken ohhh jag har två att ta rätt på för jag hinner inte komma hem till dem innan vi ska till tåget!! Attans kattans!!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  18. Det finns ett ordpråk på finska som lyder: Det som inte bastu, tjära och brännvin helar, det är dödens! Alltså damen, du ska bada bastu med tjärdoft och till det ta en nubbe eller två, whisky går också bra!
    Botad!
    Ha nu en kryare helg.,.../Kram

    SvaraRadera
  19. Emsa gumman, tack för alla goa råd. Hoppas att det löste sig idag. hehe

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis