2009-06-07

Första söndagen i första sommarmånaden

Så tittar solen fram efter en veckas gråtunga moln med ett evigt regnande. Fortfarande är det kallt men solen värmen upp hoppas jag. Just nu är det bara 6 grader i skuggan. Hua!

Igår tog vi det väldigt lugnt jag och sonen. Framåt kvällningen började vi röra på oss. Sonen åkte iväg till en kompis och jag väntade bästa väninnen M för en grillafton. Tyvärr kunde vi inte sitta ute eftersom det regnade och 4 grader ute. Men grilla kan man alltid göra ändå.

Efter att vi hade ätit så förberedde vi filmtajm - Australia - skulle ses. Ladda med godis, god dryck, näsdukar och sköna kuddar. Så var allt klart för att bänka sig framför tv:n. På med filmen och börjar tugga godis. Först trodde vi att vi hade fått på fel film för den var rätt rolig i början. Men ju djupare in i filmen vi kom desto mer drama blev det. En sisådär i mitten av filmen började jag tycka att nu var det tråkigt. Inget hände, det var en massa pussipuss och bara glädje. Återigen började jag undra om vi fått fel film. Men sen drog det igång igen.

Med risk att få på skallen så måste jag säga att den var inte så bra som alla har sagt. Många döa passage att ta sig igenom och lite väl mycket klipp i den. Om jag skulle betygsätta den skulle den få 3 näsdukar av 5.

Men kvällen var trevlig och vi avslutade den med att titta på den gamla serien "Sjukhuset".

Precis nu åkte sonen och hans kompisar till den stora nöjesparken och lär väl vara borta till framåt 20. Själv ska jag ut och shoppa solsängar. Vad ska ni göra idag?

11 kommentarer:

  1. Hallåj
    Jo tack dagen firades med vänner med båttur till Fjäderholmarna, kallt med trevligt. Sedan var det den bedrövliga matchen mellan Sverige-Danmark. Lite vin på det, sedan var det sängen.

    Och vad var fadäsen? Tur att allt gick bra med din dotter. Jag gissa att du var stolt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att filmen var jättebra. Den gjorde sig bra på bio med alla vyer å så...
    Idag har vi varit å röstat å nu ska vi på husvisning å sen har vi gårdsstäd/fix med föreningen...
    Hoppas du hittar nåt fint!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  3. Såg filmen på Bio, kanske det bir en annan känsla på stor duk?
    Kram på dej i regnet, här blir det tennis i soffan

    SvaraRadera
  4. Jag har nu svarat på din fråga om hur jag får tiden att räcka till, jag hoppas jag gjorde en korrekt tolkning av frågan...;)

    SvaraRadera
  5. Ha ha... vilken kul betygsättning.. "näsdukar":.)) Tror nog att det är bra att se filmen med en vän, då kan man småsnacka sig igenom de lugnare partierna... det gjorde jag och killkompisen:.))

    Ps. Förlåt att jag inte varit inne hos dig på ett tag, har renoverat lägenhet i en vecka och är helt slut... försöker ta igen min bloggrunda nu istället:.))

    SvaraRadera
  6. En dag försent men idag är det tågdag till Sundsvall igen och så blir det att jobba några timmar när jag kommer fram,så det händer inte så mycket en sådan dag,och sant det blir alldrig för kallt för att grilla men det tar udden av det lite när man måste äta inne,ha en bra dag,kram.

    SvaraRadera
  7. Har filmen här hemma eftersom sonen köpte hem den förra veckan. Har inte orkat se den eftersom jag redan innan bestämt att det inte är något för mig som blir trött, irriterad och rastlös av sega filmer.

    Läste om dina studentbestyr med plakat och mottagning och blev matt. Vi har studentmottagning här hemma på fredag! Huh!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Grilla kan man ALLTID göra, även om man snorklar vill jag påstå!

    Nedräkningen betyder det du tror, sorgligt men oundvikligt..

    SvaraRadera
  9. God kvällen!
    Jag håller med dig i princip...filmen kunde helt klart ha kortats ner...där var en del "döa" partier...men mitt betyg måste ändå bli 6 näsdukar av 5...hihi. Gillade den skarpt! =)

    Idag (måndag) har varit en riktig slappedag, med systerfika oh mys. Kväll med lappisen i knät, tv:n på CSI och vid sänggåendet ska jag ÄNTLIGEN få tid att börja läsa en egenvald bok (inte kurslitteratur). Mitt val är: "Män som hatar kvinnor", för jag har faktiskt inte hunnit läsa den...=/ Tänkte det kunde vara bra att läsa den innan jag ser filmen (för det har jag naturligtvis inte heller hunnit).
    Tror bestämt att det blir en tidig sänggång, eftersom jag längtar efter min lilla bokstund...=) Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  10. Hört att den e "sådär" dvs får lång, för tråkig, så jag skippar den!

    SvaraRadera
  11. Gomorron vännen! Kikar bara in för att önska dig en härlig tisdag! Kramiz

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis