2009-09-17

Snart fredag och vi börjar närma oss vintern med stormsteg!

Kikade just nu på termometern och vi är nere i 5 grader just nu. Fy bubblan, det som var så skönt idag på dagen. Nu börjar solen gå ner tidigare, temparaturen sjunka och kroppen vill gå in i vinterdvala. Men samtidigt är det en skön årstid för man tänder levande ljus, kokar sig en kopp te eller något annat varmt, sjunker ner i soffan och bara softar. Nu har tiden kommit för återhämtning, sänka pulsen och bara stressa av.

Det är precis det jag har gjort ikväll. Softat i soffan och druckit varmt te. Nu ska denna dam nanna kudden.

13 kommentarer:

  1. Ja, nu är hösten här på riktigt och det har blivit betydligt kyligare.
    Idag var första dagen jag hade en jacka på mig.
    Fast hösten kan vara härlig också tycker jag, med klar luft och vackra färger.
    Ha en bra fortsatt kväll och dag imorgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. God morgon! Ja, nu är det kallt! Brrr!
    Men visst, det där med ljus, något varmt, filt och bara va', det är najs och precis vad hösten och vintern är till för. =)
    Hoppas att du får en braig fredag! Kramen

    SvaraRadera
  3. ...men idag var det fint! Riktigt! :o)

    SvaraRadera
  4. Foten är stel, gropen är välgrävd (det ska grävas runt hela huset!) och vinet smakar gott! :)

    SvaraRadera
  5. Kikar in en sväng och önskar dej en trevlig helg.
    Kram
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  6. Hmmm - lillasyster, jag börjar bli ororlig för dej. Varför dricka en massa konstiga theer när man kan dricka olika sorters vin?
    Puss på pannan från Storasyster

    SvaraRadera
  7. Vi har haft rena sommarvärmen hela helgen och det har lett till att alla flugor har vaknat till liv igen. Blä!!!

    SvaraRadera
  8. Tassar in och viskar tyst...ha en bra vecka!
    Jag sk aockså sussa nu!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Gumman, gumman...var är du? Blir orolig för dig! Och saknar dig! Hoppas allt är bra och att din tystnad bara beror på ett behov av bloggpaus...=)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. "Snart fredag..." jajamensan...snart är det fredag igen gumman! ;) Pöss!

    SvaraRadera
  11. Syster Yster - du kanske skulle prova lite goda teer och ge fan i procenten. hehe

    Emsa - Hoppas att allt är bra!

    Kramis

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis