2009-09-13

Söndag kväll tillsammans med Kommisarien och havet!

Så har helgen gått och det är söndag kväll. Sitter just nu och tittar på Kommisarien och havet - Mari Jungstedt. Filmen måste absolut vara dubbad för talet ligger efter.
Har läst ett par böcker av Mari Jungstedt och de huvudrollsinnehavarna stämmer inte överens med hur de beskrivs i böckerna. Än så länge är den lite tradig och långsam. Inte alls samma puls som i böckerna. Synd!

Idag har hostan blivit bättre på Sonen men han får hålla sig hemma imorgon också. Hans hosta är riktigt skrällande och det känns inte bra. Men själv säger han att han mår bättre och då är det väl så.

I eftermiddag var jag och tittade på en 3:a mitt inne i staden som är till salu. Precis mina färger, min önskan om planlösning men ändå kändes den inte helt okej. Inga större förvaringsutrymmen, litet badrum men i övrigt helt nyrenoverad. Så jag förstår inte vad som gör mig tveksam. Avgiften till bostadsrättsföreningen är mer än okej, 458:-/mån. Precis vad min plånbok behöver så logiskt sätt är lägenheten helt perfekt. Men ändå känns det som ett motstånd. Hmmm för väl sova på saken innan budgivningen börjar.

Nu ska jag strax fortsätta titta på filmen och dricka mina teér. hehe
Hoppas ni har en skön söndag kväll!

5 kommentarer:

  1. Skönt att sonens hosta har blivit bättre och att han mår bättre,
    men det är nog bra att han är hemma någon dag till.
    Ha en fin fortsatt kväll och god natt och dag imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tackar! Det var dom som var "bloggvänliga" nog att publicera... Hehe!
    Jag började också kolla på filmen, men orkade inte fortsätta pga av dubbningen... Tycker det är otroligt irriterande...!!
    Kram och sov sött och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  3. Good morning! =)
    Jag har tyvärr inte läst Jungstedts böcker, så jag har ingen uppfattning om karaktärerna. Men jag håller med om att dubbningen gjrde det hela lite märkligt och krystat. Inte var det som en Beck- eller Wallanderfilm inte.
    Jaha...måndag it is och antar att du är på arbetet. Själv ska jag läsa så ögonen blöder idag. Kanske putsa fönster, en syssla som stått på agendan den senaste månaden. Vad är det som är så hemskt med att putsa fönster?! Ingen anng, en det är HEMSKT! =)
    Kram till dig och hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!!!
    Gå på din magkänsla angående lägenheten.. Känns det inte bra från första stund, är det nog meningen att du ska leta vidare!
    Önskar dig en fin vecka utan konstiga väckningar på morgonkvisten!!!
    Kramen
    Snoddas

    SvaraRadera
  5. Hej! Nä det blev ingen favorit av kommissarien! Han var totalt menlös och saknade utstrålning, dessutom blev jag tokig på dubbningen, till sist satt jag bara o tittade på allas munrörelser o retade mig på att dom inte synkade! Nä, tror inte jag tittar på fler.
    Nu läser jag vidare...

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis