2009-09-12

Lördag eftermiddag och trist väder!

Idag blev det en lång och skön sovmorgon. Inget som störde morgonen med att skrälla och skapa irritation. Låg och drog mig länge i sängen och sträckte ut mig som en katt. Mmmm så skönt med sovmorgon. Enda aber var att jag hade en huvudvärk som gjorde mig illamående. Antagligen för att jag sov så länge.

Sonen fortfarande krasslig med nu rethosta och täppt näsa. Lite allmänt hängig för att han orkar inget. Lite halvdeppig för att han inte orkar gå ut och umgås med sina kompisar. Typisk höstförkylning som drar ner en i soffan. Stackarn!

Denna helg kommer att gå åt att kurera sonen, slappa och bara vara i nuet. Inget tvång utan bara softning ligger på schemat. Känner att kroppen är lite lagom slö och huvudet lite trögt. Ja mer än vanligt. hehe Kanske dammsugaren kommer fram om andan faller på. Skulle behövas men har bestämt att just denna helg ska inte innehålla någon form av tvång.

Tittar ut genom fönstret och ser endast grått, grått och återigen grått. Solen tittade fram en liten stund imorse men sedan har den gått i moln. Enda fördelen, man ser inte hur skitiga ens fönster är.

Ta väl hand om varandra och njut av stunden!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju som en bra helg att göra just ingenting. Nu när det är grått å trist.
    Hoppas ni kryar på er!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Synd om din lille son men han piggnar snart till,konstigt att det är sånt väder,här har det varit sol från morgon till kväll sen onsdagen,inte mulet en minut bara vackert väder så har fått mycket gjort i trädgården,vi hörs vännen o kram.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis