2010-11-15

Kuckeliku klockan är sju. Dags att vakna!

Så har måndagen infallit och det är tungt att stiga upp ur sängens sköna värme. Jag tror att jag har valt helt fel yrke. Mitt yrke borde vara sängtestare. Tänk att få krypa ner under täcket, dra det över huvudet och bara känna in om sängen är skön. Är den inte det går man till nästa säng och nästa och nästa. En måndag morgon lockar yrket som sängtestare.

Dagen idag börjar med ett besök på banken för att betala handpenningen på den nya lägenheten. Lägga upp en lånebild och sedan hasta iväg till jobbet. Förhoppningsvis blir dagen inte så hetsig utan ett lugnt tempo.

På kvällen blir det middag med en av leverantörerna jag ska träffa denna vecka. Den här veckan blir en tuff vecka med 2 leverantörsmöten per dag i tre dagar. Pju blir tufft! Sedan blir det troligen sena kvällar eftersom leverantörerna oftast vill bjuda på middag efter en dags arbete. Får se om jag hänger med på alla då denna vecka är en fixa-ordning-hemma inför visningen på söndag.

Nu måste denna dam hasa sig in duschen för att vakna upp ordentligt! Ha en underbar dag därute!

1 kommentar:

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis