2009-03-15

Söndag och solen skiner men hemmet ser för djävligt ut!

När solen för en gångs skull är uppe och skiner så sitter man hemma i skiten. hehe Här måste städas och röjas så att jag, sonen och Caesar kan njuta av doften från ett nystädat hem. Skulle så gärna bara stänga dörren och gå ut med Caesar på lång promenad men det kan jag glömma för här måste verkligen städas. Har verkligen blundat tillräckligt länge. Så jag har satt på mig hucklet, tagit fram dammsugaren och tänker ta en vals, dammsugarvalsen. Sedan ska dammvippan fram och jag ska sjunga "Mamma är lik sin mamma". Därefter ska jag sätta på stereon på högsta volym och stäng ute alla vackra fåglars sång. Rulla ner persiennerna så att jag inte ser SOLEN.... Detta skulle jag ha gjort redan i förmiddags men inte kommit dit än. Men nu jäklar....

Nä det får vänta ett tag ska bara: skriva ett inlägg, svara på kommenterar, ringa en väninna, gå ut en sväng med Caesar! hehe


Ha en skön söndagseftermiddag!

12 kommentarer:

  1. ha ha, ja, solen kan man ju avnjuta på olika sätt;.)

    Tror att ljuset gör att vi ser "skiten" lite mer och samtidigt ger oss orken att hålla på, så städa du... men glöm inte att ha fönstret öppet så du hör fåglarna!:.)

    SvaraRadera
  2. Det är ju så roligt städa hehe . Jag brukar ta det under helgen med men tog det en dag i veckan i stället så skönt ha det gjort :D

    ha så trevligt med städningen ;)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla söta du!! Det värmer så gott ska du veta. Det är som oförändrat å vi bara väntar... Mamma är här så det känns lugnare för mig. Jag kan inte vara däruppe så länge för jag får alltför ont. Men det är alltid någon som är med mormor. Tack än en gång.
    Hoppas du fick en fin promenad å att du även fick städat! Det är ju så skönt när det är nystädat hemma! :)
    Stor Kram, Maria

    SvaraRadera
  4. Mamma Melissa: ja du det går långsamt här. =) Men som tur börjar det mulna på så jag känner inte draget att gå ut längre.

    Johan: Åh ja det är såååå roligt att städa. Blä!!! Normalt brukar jag städa en kväll i veckan för att kunna njuta av helgen. Men de senaste månaderna har jag inte orkat. Men nu ska det bli skillnad, varje torsdag ska det städas oavsett om det behövs eller inte. hehe

    Bokmalen: Promenaden blev inte av utan endast en snabb sväng runt knuten. hehe Städar gör jag fortfarande och det är sååååå tråååkigt. Stackare som inte kan vara hos mormor. Men tror inte mormor skulle vilja att du sitter hos henne och sedan får lida för det senare. Ta du korta stunder hos mormor och åk sedan hem och vila ryggen.

    Kramis från en som gör allt för att slippa städa!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Haha, ja men du vaknade i alla fall föra mig. Jag steg upp vid halv fyra, men jag skyller på att jag är sjuk!
    Hoppas du får en fin söndag, eller vad som återstår av den i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Det var en oväntad och kul vändning,börja tycka lite synd om dig helt i onödan,man måste få njuta av dom första vårdagarna oavsett vad som ska göras,själv har jag käkat middagen ute vid min solhörna idag så det börjar ta sig,ha de gott o kram.

    SvaraRadera
  7. Jo du det är lätt hitta på ursäkter för att slippa städa :D

    SvaraRadera
  8. Att städa när solen skiner är ju så trist!
    Mest för att man hellre vill vara ute, men oxå för att man ser hur lönlöst det är, dammet bara virvlar upp och lägger sig sedan till rätta på samma ställe!
    Jag är en städnarkoman som använder min "snabeldrake" flera gånger om dagen, men jag vill så gärna lära mig att låta bli.

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Anneli: Nu ska jag njuta av resterande söndagskväll för nu är jag äntligen färdig med dammsugarvalsen. =)

    Bjorne: Ja du idag har jag gjort allt för att slippa dammsugarvalsen. Till och med varit ute och skakat mattor för att få slippa fortsätta med valsen. Men nu är jag klar och det är så skönt.

    Johan: Ja du, det är inte svårt att hitta ursäkter. Det är betydligt svårare att ta sig i kragen och slutföra städandet. Men nu är det klart. Yes!

    Lotta: Oavsett väder är det trist och urtråkigt att städa. Men man måste för att inte leva i ett rent helvete. hehe Nu är det rent och luktar såpa blandet med citron. Så nu lutar jag mig tillbaka stolt och njuter av mitt dagsverk.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  10. Passa på och njut för det är ju inte länge det varar :)

    Ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  11. Men visst är känslan skön då det är klart:-)

    SvaraRadera
  12. Johan: Ja nu njuter jag och snart kryper jag ner mellan rena lakan.

    Tindra: ja känslan är skön när det är klart.

    Sov gott!
    Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis