2011-01-27

Torsdag morgon och svinkallt igen!

Fy fabian, kolla precis termometern, -14 grader! Men solen skiner och det blänker fint i snön. Fasiken jag vill inte gå ut i kylan men måste ju iväg till jobbet fast jag skulle behöva vara hemma med sonen. Han är rätt dålig. Vem har bestämt att barn från 12 år ska kunna vara hemma själva och sköta om sig  när man är sjuk?? Har inte förstått den regeln riktigt. Helt plötsligt när barnen är 12 år ska man inte kunna vara hemma med föräldrarpenning. Men barnen blir ju sjuka även fast de är 12 år och äldre. Inte logiskt, eller hur?

Som tur är har jag en förstående chef och vi har precis pratat med varandra och jag kommer att arbeta hemifrån idag. Min nuvarande chef är nog en av de bästa jag har haft. Hon har alla de kvalitéer som man vill ha hos en bra chef. Så jag passar på att njuta av både ett arbete som är kul, bra arbetskamrater och en chef som är toppen. För första gången på länge är det roligt att gå till jobbet. Känns riktigt bra!

Nu mina vänner är det dags att ta sig an en ny dag med dess möjligheter! Ha en bra dag och akta er för kylan!

3 kommentarer:

  1. Härligt att du trivs på ditt jobb och att du har en bra chef det betyder väldigt mycket i en arbetsrelation..
    Gött för dig att du kan jobba hemma och hålla ett öga på din som, måste kännas tryggare för honom att ha sin mamma hemma...En dum regel tycker jag..

    kram kram på er. brr kyligt idag..

    SvaraRadera
  2. Härligt och underbart med förstående chefer.
    Ja den regeln är väl dum om någon att barn helt plötsligt skall klara sig själv vid sjukdom.
    Ha det gott och visst är det kallt i dag men som tur är skiner solen.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  3. Härligt med en sån arbetsplats! =) Precis som min, faktiskt! =)
    Helt knasigt att det anses att en trettonåring med, exempelvis, 40 graders feber ska kunna klara sig själv. Det gör man ju knappt själv!
    Fy fasen vad kallt! Brr! Inte fullt så kallt här i södern, men kunde absolut varit en sisådär 25 grader varmare, utan att jag klagat! ;)
    Kram på dig vännen och ha en underbar lördag! Hoppas att sonen kryat på sig! PPP

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis