2011-02-01

Ja tjena vad jag har lagt mig i tid ikväll!

Inte har jag kommit i säng ännu. Snart går vi in på onsdagsdygnet och jag flänger omkring och "Ska bara". För en liten stund sedan var dotera med freunde här och titta på mitt och sonens nya hem. Inte så mycket att se men man skönja hur det kommer se ut när allt är klart.

Så har man skuldsatt sig högt över öronen idag och för det har man fått nycklarna till nya hemmet. Känns ju lite sådär lagom kul. Det var med blandade känslor jag var på banken idag. Lyckan över att äntligen är nycklarna i min hand och vi nu äger det nya. Samtidigt som oron över alla pengar jag har varit tvungen att låna för att kunna köpa denna. Vet att det löser sig när jag får lämna över nycklarna på mitt nuvarande hem och bli rik för en stund i april. Men ändå. Det känns inte så himla kul att lägga sitt liv i händerna på banken. Nu hoppas jag bara att februari och mars går fort som attan och att jag sitter där den 1 april och känner hur tyngden släpper från bröstet.

Samtidigt sitter jag här och känner glädje. Glädje över att vi snart har ett nytt lite mindre hem. Mindre kostnader i månaden som ger pengar över till att göra roliga saker som tex resa eller köpa något nytt till hemmet. Känner förväntan över att snart få flytta in och börja möblera upp och fixa till så att det nya hemmet blir så som jag vill ha det. Så tudelad är jag just nu och trött som attan. Så nu ska jag bara....

Äsch jag skiter i "ska bara" och dyker direkt ner i sängen för att drömma om april när vi sitter i vårt nya hem, med mindre skuld och mera pengar över i månaden.






3 kommentarer:

  1. Det är väl lustigt hur sinnet fungerar. Oro, rädslor, tänk-om. Du kan ju vara lycklig och lugn nu istället för i april - eller hur?

    Området känner jag väl till *ler*. Sonen gick i dagis på Trädgården och "nollan" på Brunnsängsskolan. Tänk att vi varit så nära varandra hela tiden.

    Är dock glad över att ha lämnat den sistnämnda skolan. Nu är vi på en lugn, trygg, proaktiv plats och det är alldeles underbart.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du känner dig! Då hoppas vi att februari och mars går i en rasande fart - så att du snart får sitta där och mysa! Vårsol, nytt boende och lite mer pengar. Nåt att verkligen se fram emot!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår hur du känner dig, inte kul det där med pengar, men du ska se att feb och mars springer iväg fort och att du kan lätta på den bördan och börja glädja dig ordentligt till ditt nya hem..

    Stora kramen till dig och sov så gött...

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis