2011-02-02

Vilken dag...

...började dagen med att försova mig. Trött som attan tittar jag på väckarklockan och upptäcker, vad fasiken klockan är 7:30. Jihoo vilken studs det var ur sängen. Ner och skaka liv i sonen som ska med tåg till skolan 8:12. Rusa sedan in och genom duschen med tandborsten i högsta hugg. Snabbt på med kläderna, ut till bilen och iväg till tågstationen. Puh sonen hann och blir inte försenad till skolan. Pulsen slår i 120 och magen knorrar och skriker. Var fa.. är frukosten?? Kaffet och den lugna morgonstunden??

Sedan fortsatte dagen med stress, lunch vid skrivbordet, telefon som ringde stup i kvarten, mejl som drösade in och mitt i allt detta en smått förvirrad och trött Aforia. Inte världens bästa kombination. Sedan framåt 2-tiden lugnade det ner sig och en kopp kaffe kunde intas tillsammans i lugn och ro med kollegorna. Pulsen lugnade ner sig och förvirringen började släppa.

Vid 4 loggades det ut från jobbet och iväg till frissan för att fixa till frissen inför middagen med Per på lördag. Väl hos frissan var det samma frenesi som hos Aforia imorse. Frissan var ungefär 30 min efter schemat och svetten lackade i hennes panna. Så då lugnade Aforia ner sig ännu mer eftersom det blev en 30 min extra väntetid. Slöbläddra i diverse blaskor, bliga lite granna på klockan och sucka inombords. Nu blir jag sen hem också. Men vad kan man göra när ens frissa också är försenad? Inget så det var bara att sitta och koppla av. Då slår  tröttheten till ordentligt. Jisses gäspade så mycket att jag smittade alla i salongen också. Fick gå ett varv runt huset för att försöka pigga på mig. Väl i stolen blev det inte bättre. Nickade säkert till 10 gånger under en timme. Detta störde inte min frissa något nämnvärt utan hon bara log och ryckte lite extra hårt i håret så att man vaknade till. : )

Efter 2 timmars sittande hos frissan var man så äntligen klar och kunde börja röra sig hemåt. Väl hemma möts man av en sur tonårsson som frågar: VAD SKA VI ÄTA? JAG ÄR JÄTTEHUNGRIG! VILKEN TID DET TOG HOS FRISSAN. VARFÖR HAR DU KLIPPT DIG SÅ KORT??

Inte: Vad snygg du blev! Är du hungrig? Jag kan slå ihop något så kan du ta det lite lugnt. Nänä bara en sur och trumpen son. Japp jättekul att komma hem. NOT!!!!!!

Det var min dag i ett nötskal. Enda ljuspunkten var en snygg friss.

Hur har er dag varit då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis