2011-02-05

Lördag tjoho!!

Vilket innebar sovmorgon imorse. Så himla skönt. Är dessutom själv hemma eftersom sonen sover hos en kompis. Så det är lugnt och tyst endast vovven som sitter nedanför mig och undrar när ska vi gå ut matte??

Någon middag med Per blev det inte. Han kunde tyvärr inte. Likabra det för jag hade blandat ihop dagarna. Vi skulle ha träffats igår vilket jag hade totalt glömt bort. Jag trodde det liksom var som idag. Men icke. Så det var inte helt fel när Per bokade av middagen. Jag hade nämligen möten ända fram till kl 17 igår och sedan hade jag bokat in mig på middag med vänner. I och för sig hade mina vänner inte sagt något men det är inte kul att dubbelboka sig och inte veta om det. Nu ska vi försöka hitta en ny kväll att träffas på. Blir inte helt lätt eftersom Per är en väldigt upptagen man.

Kvällen igår blev bra i alla fall. Som sagt hade bokat middag med vänner och den blev en timme försenad pga en annan kompis som ringde. Kompisen jag var ute med på Nyår. Vi pratade säkert en och halv timme i telefon. Det brukar bli så när vi pratas vid. Vi måste ju ta upp allt som har hänt sedan förra gången vi pratades vid. hehe Messade vännerna att jag blir försenad för att jag pratade med kompisen. De skrev tillbaka och sa: Ok om en timme då eller?? Hehe de känner mig och kompisen allt för väl....

Middagen bestod av kycklingfiléer skurna i strimlor, frästa i curry och sedan kokta i kokosmjölk. Till detta ett nykokt fluffig Basmatiris och ett glas vitt. Mycket prat och skratt blev det också serverat. Efter middagen tog vi en tur till min nya lägenhet/radhus. Jisses vad långt de har hunnit. Ekgolvet är nästan helt på plats, förråd och klädkammare målade, badrummet färdigt för kakling och klinkers. Väggarna spacklade och slipade, redo för tapeter. Nu börjar jag skönja hur det kommer att se ut när det är färdigt. Färgerna faller på plats och jag ser att de fungerar tillsammans. Men mest spänd är jag på badrummet. Hur kommer det att se ut när det är klart. Har jag valt rätt färg på inredningen??  Spännande är det i alla fall och jag börjar längta till flytten.

Nu ska denna dam ta sig i kragen och gå ut med vovven.

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis