2009-03-07

Klockan är över midnatt!



Klockan är över midnatt och äntligen har vi hittat hem igen! Nä skoja bara. Men jag måste nog ge sonen några kurser i codriwing eller helt enkelt köpa en talande GPS. Vi lyckades med att köra fel, köra rätt men tro att vi har kört fel och sedan äntligen köra rätt när mamsen fick läsa kartan. =) Det tar sig sa kärring och .......

Denna dag har varit helt fantastisk. Först sov jag till tie och läste för första gången på 2 månader morgontidningen i lugn och ro. Började bli hungrig så jag gick ner och väckte sonen. Det första som sonen säger är: Men mamma skulle vi inte ha sovmorgon. Dame, klockan är ju 11 och ungen tycker inte att vi har haft sovmorgon. Hmpf, förnärmad kallade jag på Caesar så att han skulle få fart på Husse och det fick han. Medan sonen gick ut med Caesar så lagade jag brunch. Hungrig som bara den... Inte bra när man lagar brunch.... Det blir så mycket på bordet då.

Sedan bar det iväg till Anna, makens systerdotter, som fyller den aktningsvärda åldern 25. Där bjöds det på smörgåstårta a'la Anna, Pinocciotårta och hembakade kakor. Slurp smask MMMM. Gottigottgott. Bestämdes också att jag och sonen ska hälsa på makens storasyster Ingela och hennes nya man Jan-Åke innan de flyttar till ny lägenhet. Sedan blir det ett besök till när de har flyttat eller inte bara ett utan flera besök. De bor ju i stora Staden. Det är skönt att familjen fortfarande kan umgås trots allt som varit. En överraskning var att makens andra systerdotter hade kommit ner från Lule för att fira lillasyster. Kul att träffa henne. Det var jättelängesedan vi såg henne.

Efter kalaset bar det iväg hemåt men på vägen dit bestämde vi för att hälsa på dottern och så gjorde vi. Det värmer ett mors hjärta när besöket faller väl. Det blev en överraskning eftersom dottern inte visste att vi skulle komma. Lite kul faktiskt.

Kvällen har fortsatt med sköna vibbar. God mat, gott sällskap av sonen och sedan mys i soffan. Tittat på tv:n och bara kopplat av tillsammans med sonen. Åh det är så skönt så nu lägger jag mig med en stor lyckobubbla i mitt hjärta och kommer nanna så sött. Idag har jag gjort det som betyder mest för mig. Umgåtts med mina nära och kära. Så jag önskar er alla en riktigt skön sömn!

6 kommentarer:

  1. Go´morgon! Ja dom där papperflygplanern roade verkligen barnen länge. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Sitter här alldeles tårögd...sååå härligt att höra att ni haft en underbar dag. Du låter alldeles lyrisk...Härligt!
    Glad för din/er skull! =)
    Lite felkörningar får man räkna med...haha. Mina söner tycker att det skulle vara väl investerade pengar med en GPS, så att deras förvirrade moder någon gång har en chans att komma rätt...=) Får väl fundera på det. Skönt att inte vara ensam om förvirringstillståndet...=)
    Hoppas även söndagen faller väl ut och går i lyckans tecken! Om inte annat så njuuut av ännu en ledig dag! =)
    Massa kramar till dig från mig!

    SvaraRadera
  3. Kina: Go morgon, hoppas att ni får en skön dag i Turkiet.

    Afrodite: Ja jag var nog inte bara lyrisk igår utan även euforisk. Det var så skönt att bara vara med familjen. Idag får vi se vad den bjuder på.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  4. GPS är värt sina pengar. Maken fick en i julklapp, jag tyckte att det efter 20 räckte med att guida honom via telefon och/eller eniro. Men det gäller att ha GPS:n med sig OCH kanske också lyssna på vad den säger...Det underlättar om man säger så.;)

    SvaraRadera
  5. Efter 20 år alltså...:)

    SvaraRadera
  6. God morgon!

    Det där lät härligt, vad skön dag du fick och det var dig väl unt tycker jag...

    Visst är det det roligt om man fortfarande har en bra kontakt med släkten fast det är egentligen barnen som har själva kopplingen till dom, många brukar fråga mig hur jag kan umgås med många av mina ex släktingar fast vi hade så dålit äktenskap...

    Men herregud, jag har känt dessa människor i flera år, det är inte dom jag levt med och det är mina vänner och barnens släkt...

    Jag tycker det är toppen om man kan ha en sådan kontakt och vad skojigt att du kunde överraska dottern...

    Det där med vägbeskrivningar *Hihi* det är svårt...

    Som vanligt blev det lite svamligt men vid det här laaget vet du ju hur jag är *Ler*

    Många kramar

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis