2009-03-01

Klockan är tio på kvällen och jag är färdig med jobbet!



Äntligen är jag färdig med jobbet som var tvunget att blir färdigt tills imorgon. Har suttit sedan kl 12 och slitet med tester, datoruppkoppling som slutar att fungera med mera. Men nu är det klart och jag kan bara att sätta mig i soffan och njuta. En hård dags arbete både lördag och söndag tröttar ut en och huvudet surrar av olika testfall. Men jag har nu gjort vad som behövs så att andra kan göra sitt. Imorgon lägger jag fötterna på skrivbordet och händerna bakom nacken! =)

Som tur är har jag världens underbaraste son som har ställt upp hela helgen med att både laga mat och gå ut med Caesar. Hade inte han funnits hade jag nog suttit fortfarande.

På eftermiddagen ringde Dottern och berättade att hon har legat sjuk i flera dagar. Stackarn, hon har legat med både feber, ont i kroppen och kräkningar. Undrade naturligtvis varför hon inte ringt tidigare till lilla mamsen men hon har varit så dålig och bara legat och sovit.

Nu ska jag kravla mig in i duschen och tvaga mig ordentligt och sedan hälla upp ett stort glas vin. Ladda upp med en go bok, krypa ner i sängen, sippa på mitt vin och sedan kanske John Blund kommer. För imorgon är det återigen en arbetsdag. Skillnaden från helgens arbeta är att man måste upp i ottan för att komma till jobbet i tid. Men innan jag gör detta måste jag naturligtvis checka läget hos mina favvisar. Kanske inte alla för då lär jag bli sittandes tills efter midnatt.

Så till er som jag inte orkar besöka ikväll och lämna kommentarer, imorgon då NI! Men till dess:




3 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en lugn start på veckan, nu när du har jobbat hemma under helgen.
    Om du vill vara med så har jag två tävlingar på gång.
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Vad du är flitig! Så njuuut du av ditt vin och din bok och samla kraft inför morgondagens "fötter på skrivbordet och händer bakom nacken!" ja, hoppas går ju i alla fall;.)

    Önskar dig i vilket fall som helst en skön arbetsdag!:.)

    Och tack så hemskt mycket för gratulationen (och jag gissar nomineringen;.) och dina kloka ord, du har så rätt!

    SvaraRadera
  3. Marie: Nä lugn blev den inte. Lyckades försova mig med 1½ timme. Puh

    Mamma Melissa: Ja det var nomineringen jag menade. Ha en bra dag!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis