2009-03-01

Solen skiner genom mina grå fönster!



Vilken underbar sol som strålar därute. Det enda var att den rackaren väckte mig alldeles för tidigt.=) Och inte bara mig utan även skogens alla fåglar som bestämde sig för att ha en vårkonsert utanför mitt fönster. Det har sjungits, dansats och sjungits väldigt mycket just denna morgon. Alla diverse sorters fåglar har funnits här utanför mitt fönster. Några lyckades jag identifiera och några inte. Så nu ska jag ta ett snack med deras föräldrar.=) Normalt njuter jag av detta vårtecken men inte tidigt på morgonen. Speciellt inte en sovmorgons-morgon. Men det var bara att ge upp och pallra sig upp. =)Och det kan man ge sig katten på att när man väl har pallrats sig upp ur sängen så tystnar konserten. Hmpf förbenade fåglar. Tog min kopp och ställde mig mot husknuten men inte fasiken var det så skönt som det verkade. Var säkert en fem minusgrader. Inget som man står i morgonrock och myser i.

Det är nu dags att väcka sonen och sedan göra lite frukost åt oss. Magen kurrar och jag är nu jättehungrig. Tyvärr tror jag inte att sonen uppskattar att bli väckt nu. Klockan är ju inte ett. Så jag kommer nog mötas av ett stönande och ett pustande. Caesar den stackarn är jättesugen på att få gå ut och lyfta på benet och det ska han få göra. Just nu vill han bara tillbringa tiden ute. Det löptider hos grannarnas två tikar. Så stackarn han är helt förvirrad och han vet inte vilken tass han ska stå på. Han har fortfarande inte fattat det hela. hehe

Sedan är det bara att bita i det sura äpplet och börja jobba trots det sköna vädret.

12 kommentarer:

  1. Det låter som om våren är på väg till dig!! Här är mulet, men det gör inget. Jag håller på att åka Vasa loppet via tv:-)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Mer pengar till folket! Haha!

    Har ar det lite mulet idag, men dock varmt. Langtar tills dagen ar slut, langtar hem till min hund, och middag ikvall med fin man.

    Kram pa dig fina du!

    SvaraRadera
  3. Tindra: ja just det, det är ju vasaloppet idag. Har helt glömt bort det.

    Sara-Maria: Åh en god middag med en fin man. Go darling Go.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  4. Hej
    Ja här e det nog ganska bra , Vi är bara inne men solen har vart framme men lite kallt och jag e ju förkyld så vi håller oss hemma ... Har tyvärr mkt göra inne med ser ut som ett bomb nedslag här :D

    Hoppas allt e bra hos dig med :)

    SvaraRadera
  5. Hmm, ja inte vill man bli väckt tidigare än nödvändigt inte!! Vårfåglar har vi inte sett några än men dom borde väl va på inkommande snart!??
    Ha nu en fin eftermiddag/kväll!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du hittat till mig!
    //Sus

    SvaraRadera
  7. Hmmm, jag vet inte men någon verkar lite känslig...vakna till vårfågelkvitter vs väckarklockan...jag hade definitivt valt vårderenaden framför skrällandet i klockan...hahaha...;)
    Hoppas du fick en bra dag, trots ett abrupt uppvaknande!
    Kram på dig =)

    SvaraRadera
  8. Bokmalen: Hoppas att ni snart får vårfåglarna till er.

    Sus: Ja du har en fin blogg.

    Afrodite: Det beror när man blir väckt!

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  9. Hoppas att dagen blev fin vännen.
    kram Lallis

    SvaraRadera
  10. Kram på dej och din trevliga blogg!!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  11. Lallis: Nja bra och bra. Den kunde ha varit värre.

    Emsa: Kram på dig också.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  12. Emsa vännen hur ska jag hitta dig och kunna ge dig goa kommentarer?

    Undrar Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis