2009-03-03

Klockan är strax nio på kvällen....



..och jag är precis hemkommen från jobbet. Som vanligt sen afton från jobbet. Nu hoppas att jag att detta snart är över så man kan återgå till lite normala gängor. Har köpt mig en kam som jag räknar ner på precis som killarna hade, en del, inför muck. Min muck är snart kommen och nedräkningen har börjat. Jippie då kommer jag vara go och glad!

--------------------------------------------------------

Här tog jag en tankepaus på ett antal timmar för att klura på nedan utmaning!!


Igår fick jag en utmaning av Paula

BOKSTAVSVERS om våren
Reglerna är enkla:
Varje ord börjar på samma bokstav, du väljer själv vilken bokstav!
Inget ord får upprepas, varje ord ska alltså förekomma bara en gång
Versen ska innehålla minst trettio ord
Annars är ordvrängning tillåten, humor likaså!
Illustrera gärna din vers med en bild
När du skrivit din vers, länka hit till Paula och skriv en kommentar så Paula kan komma och läsa
Har du ingen blogg eller hemsida kan du snickra ihop din vers direkt i kommentarsfunktionen hos Paula.

Här kommer mitt försök till en bokstavsvers om våren.

Trevliga truliga tider
Tänder tusen tussilagon.
Tidigt tittar tärnan tittut.
Töandets tjäle toppar
Trånande tranors
Tango takt.
Takdroppet trillar till
Tidelidu tjatande trast.
Tackors telningar tetas
Tillgiven tjur.
Tindrande tjäderfru
Tjusar turlig tupp.
Tackom tidenders
Tassande tillkomst.

Puh det var ett tungvrickande om något!

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken talang! Imponerande! =)
    Tack för dina fina ord, goa mänska!
    Sov gott och glöm inte att ställa en extra klocka! ;)
    Kramizar till dig!

    SvaraRadera
  2. Afrodite: Go kvinna förtjänar goa ord.!!!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis