2009-03-03

Nu är det dags att nanna kudden..



..här i stugan.

Men innan det vill jag bjuda er på lite kuriosa om den svenska folktron kring natten och dess mörker.

På natten härskar de onda väsen medan gryningen och ljuset drev dem bort. Trollen sprack när de träffades av morgonens första solstrålar och djävulen skrev kontrakt med de som var vakna under midnattstimmen. Därför mina vänner gå och lägg er så att ni inte utsätts för detta.

Önskar Er goda drömmar tills morgonstrålen kikar in genom Ert fönster och fåglarna kör sin vårkonsert.

3 kommentarer:

  1. Hua, blev plötsligt kollossalt mörkrädd!
    Goda drömmar efter det här...hmpf! =)
    Måste snabbt i säng innan...
    Godnatt & sov gott!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Afrodite: japp jag hoppas att fru nattuggla hoppade raka vägen ner i sängen.

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Haha, du är skojig du, hm jag har nog många kontrakt med Mr Devil eftersom jag nästan aldrig sover och trollen har jag minsan både hört och sett...

    De är mina små arbetare, du vet ju Häxor, jättar och troll är nått som hör samman *hihi*

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis