2009-04-09

Förbannade helvetes kvast!



Kvastfanskapet har gett upp så jag missar årets fest på Blåkulla. Har försökt med alla magiska salvor som finns och inte fasiken fungerar det. Min Nimbus från 1880 har nu trätt in i pensionen och vägrar att lyda mig. Näpp jag tänker inte ge mig ut på någon färd till Blåkulla är svarsmälet. Jag är för gammal och behöver nu vila. Jag har flygit tillräckligt. Skaffa dig en ny kvast!

Ha, och var i fasiken ska jag hitta en ny kvast på självaste skärtorsdagen. Varende kvast är ju redan upptagen och piasavakvast skrattar mig bara rätt upp i ansiktet när jag försöker få den flyga. Så jag får sitta här hemma och sukta och prata med de möss som är för gamla för Blåkulla. Frässssssssss!

Så mina systrar och bröder tänk på nedan:



Skylten säger "Don't drink and Fly"

8 kommentarer:

  1. Tack goa goa du för de fina orden som väntade på mig!!!
    Nu ses vi på Blåkulla! Jag har värmt upp min kvast:-)
    KRAM!!!

    Tindra

    SvaraRadera
  2. jodå, jag oljade in kvasten så nu är jag väl halvvägs, körde in i dimman och kom ur kurs, men nu ska allt vara som det ska igen..:-)

    Kvällen häromkvällen redde ut sig och nu är jag lugn och sansad igen, som vanligt..:)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade inte ens mig. Funderar på om dammsugaren kan funka? Kanske till och med gör att jag inte kommer för sent om jag drar nu:)
    En riktigt fin Påsk önskar jag dig.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Oj, vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg :-D
    Du skriver så roligt...
    Kul bild, och ja, det är nog säkrast att vara nykter även när man flyger kvast :-D
    tack för rådet...
    man vet ju aldrig hur det blir efter häxbrygderna på Blåkulla :-D

    Ha en fin fortsatt påskhelg.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag hade glömt den magiska formeln som får kvasten att flyga så istället för att dansa på blåkulla fick jag ta tag i mannen och svänga runt honom.

    Häxan på trädet var ju bara för häftig!

    SvaraRadera
  6. Tigerballsam brukar få fart på gammla kvastar,och även dom som sitter på om hela kvasten är insmörjd,ha en bra långfredag o kram,ingen sol här.

    SvaraRadera
  7. Du glömde skriva ut hela texten till skylten.
    Don´t drink and drive - just smoke and fly... Å du - jag visar dej hur du gör en ny kvast till nästa år.
    =) Stora Syster

    SvaraRadera
  8. Syster yster!
    Tack för det kan behövas. Är inte så van med trilskandes kvastar.
    Kramis

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis