2009-04-10

Långfredag har inträtt!



Idag har jag bara tagit det lugnt och suttit med grannen i solen och druckit kaffe. Varmt som rena sommardagen är det när man sitter i lä och mot en husvägg. Snart ska vi iväg på middag hos Mor och Far.

Vaknade sent trots att jag inte var med till Blåkulla. Men troligen behöver kroppen och hjärnan denna paus.Vi skulle städa och fixa men det var alldeles för skönt väder för att sätta igång. Har passat på att sitta ute och laddat solcellerna.

Imorgon ska det grillas och njutas av sällskap av J. Mycket kommer att avhandlas över en flaska vin och lite whiskey. Sonen ska vara med kompisar så han slipper höra vuxentjat.

Påskdagen har jag och sonen blivit bjudna över till grannen. Vi får se hur det blir med det.

Annandagen kommer Caesar få gå på skönhetsbehandling och komma tillbaka som en ny hund. Själv kommer jag pyssla på baksidan och kanske få kaffegästen R som ska hjälpa mig att bygga ett trädäck. När trädäcket blir klart kommmer jag bjuda vänner för att kolla hållbarheten. hehe....

Idag har jag gjort valet - slappa!!!! Imorgon blir det inget val utan då är det dammsugarrejset som gäller.

Ha en fortsatt skön Långfredag!

5 kommentarer:

  1. Vi tog oss ett antal timmar i trädgården idag, några äppelträd, gammalt torrt bråte, mossförgiftning... Det blir nog till att fortsätta i morgon. Om vi inte hittar på någon undanflykt vill säga! :)

    SvaraRadera
  2. Det blev sol vid 2 tiden så hann få lite energi,ha en glad påsk nu så hörs vi,kram.

    SvaraRadera
  3. Låter som en helt underbar dag i solen och med goda vänner.
    Vilken skitkvast som inte ville ställa upp på årets begivenhet.
    Glad och Go Påsk, kram:)

    SvaraRadera
  4. Tittar in och önskar dej
    GLAD PÅSK!
    Mata snabeldraken snabbt och mys sen!
    Här stressas det med förberedelser så sola har vi inte riktigt hunnit med!!!
    imorron ska jag slappa!!
    Det är ju dagen D nu och strax ska vi sjunga för min käre 50åring!
    Påskkram till dej !

    SvaraRadera
  5. Godmorgon gumman!
    Låter som om du haft en helt underbar dag and there is more to come...Härligt! Samma här, en otrolig aktivitet! Hinner inte ens blogga, vilket känns jättekonstigt. Som om man sviker sina vänner lite...Men tror samtidigt det kan vara bra med lite paus oxå. =)
    Hoppas du får några fortsatt underbara dagar!
    GLAD PÅSK på dig (eller Glad Afrodite, hihi).
    En stor härlig häxkram från min sida av skärmen...=)

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis