2012-01-03

Åh är det bara tisdag.....

... Om det var svårt igår att gå upp när klockskrället ringde så kan ni gissa hur det var i morse. Gårdagen var ingenting jämfört med i morse. Vet inte hur många gånger jag snoozade men inte fasiken blev jag piggare för det. Nä utan det vara bara att övertala sig själv att inte är det så jäkla besvärligt att lämna sängen. Och sängen är inte något vidare på att hjälpa till. Nä utan snarare tvärtom:

Jag - Nu kan jag verkligen inte ligga kvar längre.
Sängen - Men inte ska du väl lämna mig nu, det är ju så kallt utanför!

Alltför ofta lyssnar jag för mycket på sängen och det hela slutar med att jag kastar mig ur sängen och far omkring som en ilsken Dagmar eller Cato.

Caesar är en klok hund, han drar in till sonen och hoppar upp i sängen hans. Lägger sig och tittar nyfiket på vad matte håller på med. Fnyser lite och somnar om till ljudet av sonens sovande andetag. Om sonen har stängt sin dörr tar han nästa gömställe.




Han gör allt för att hålla sig undan från matte på morgonen. Sedan när matte fått i sig sisådär tjugo kannor kaffe kommer han vankades och undrar när matte tänker servera hans frukost.
När han har fått sin frukost lägger han sig vid ytterdörren och väntar på att Far min ska komma för att rädda honom från matte.

Oftast hinner de gå innan jag är klar och då suckar Caesar förnöjt. Se där matte, det är så här det ska gå till. Inte fara omkring som ett argsint monster. Utan bara softa så hinner man allt, sova lite längre, äta frukost och välkomna Far din.

Ha, fnyser jag tillbaka. Du behöver inte duscha, sminka dig, laga frukost, dricka sisådär 20 kannor kaffe, klä på dig, plocka undan från frukost, borsta tänder och checka fejjan en sista gång innan du går ut genom dörren. Nä du får allt serverat och kan glatt gå ut på morgonrundan.

Nu är ju dialogen inte så givande eftersom Caesar lägger bara huvudet på sne, drar upp överläppen till ett smajl, flaxar lite med öronen och tittar förundrat på matte. Se människor så de bär sig åt!

Men men iväg till jobbet kom jag och blev inte så jättesen. Senare än kollegorna givetvis men de å andra sidan släntrar de in på jobbet vid 7-7.30. Finns inte en sportmössa att jag skulle lyckas med det. Nä jag nyttjar flextiden : )

Dagen idag flög som vanligt bara iväg och det var dags att ge sig iväg till den veckovisa knäckningen hos kiropraktorn. Sedan hem, fixa något att äta, mol allena, eftersom sonen redan hade ätit. Sedan släntra iväg till vicevärdskontoret för att skriva under några papper.

Det enda positiva är att snart är det vilodag igen. Endast 2 dagar sedan är det helg och SOVMORGON igen. För denna vecka är det bara 4 arbetsdagar för mig, tjoho! Ja jag vet, men låt mig få glädjas en liten stund till innan klockskrället ringer igen för en ny arbetsdag.

Så nu ska jag njuta och hasa mig iväg till soffan en stund. Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis