2012-01-02

Okej andra dagen på det nya året.....

... startade ganska bra. Jag kom i alla fall upp ur sängen och i väg till jobbet. Det var en stor bedrift måste jag säga för hujedamig vad trött jag var när klockskrället ringde. Tänk så fort man vänjer sig vid SOVMORGON varje dag. Sedan ska man inte tala om alla dessa sena kväller/nätter man har lagt sig till med. Vänt dygnet helt totalt bara på några dagar. Så jag måste säga att dagen började ganska bra med tanke på förutsättningarna för att komma upp.

Gårdagen startade också bra, för då hade jag SOVMORGON efter en lugn nyårsafton. Tog det lugnt på morgonen för att sedan ge mig ut i snöslasket på en promenad om 2½ timme med Caesar och Jensa.  Skorna började läcka, jackan började läcka och jeansen var dygnsura. Caesar den stackaren såg ut som något som katten släpat in.  Men skönt var det, speciellt när man sedan kom in och hoppade i myskläderna och sedan ner i soffan med en rykande varm kopp kaffe, muffins och pepparkakor. Till detta visades filmen "Knight and Day" med Tom Cruise och Cameron Diaz.

"Knight and Day" är en amerikansk action/komedi från 2010 regisserad av James Mangold. Handlar om en vanlig tjej June Havens (Cameron Diaz) som är på väg hem till sin systers bröllop. På flygplatsen träffar hon Roy Miller (Tom Cruise) CIA agent som ses som en avfälling och detta leder till både det ena och andra. June dras in i Roys flykt från onda och ännu ondare människor. Något super betyg får den inte men den dög att titta på så där dagen efter Nyår. 




Efter filmvisningen blev det en middag på lördagens rester. Efter middagen blev det slapp i soffan och lite tv-tittande för att sedan krypa ner i sängen. Somnade först vid 1-tiden efter att ha legat och vänt och vridet mig länge.

Så än så länge har 2012 startat bra. Hur har era två första dagar på året varit?

3 kommentarer:

  1. Här har det också startat bra. Jag hade inga problem att gå upp i morse, vaknade till och med innan klockan. Men däremot har det känts segt att jobba idag. Trött och huvudvärk. Men trots det tog jag mitt efterlängtade träningspass :)
    Pöss och kram

    SvaraRadera
  2. Ville bara in och säga HEJ!
    Har bytt blogg.
    Igen:-)

    Här har årets första dagar börjat bra. Dock kommit i säng för sent så nu är det god natt som gäller!

    SvaraRadera
  3. Pöss på pannan på dig själv =)
    Kramkram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis