2012-01-07

Idag verkar det vara.....

..... julgranens sista dag hos många. Många är vi som vill kasta ut den och föra in våren i våra hem. Min kastas inte ut, utan packas snyggt ner i en kartong till nästa jul. Vi har nämligen skaffat oss en plastgran pga allergier i familjen. Så här kan det inte klagas på att granen barrar. Nä utan snarare är det så att, hade vi haft en riktig gran, hade den inte hunnit börja barra ännu. För granen kom inte upp före den 23 december, vilket är jättesent för oss. Vi brukar ta in granen senast helgen innan jul men i år blev det inte så.

Dock något som fortfarande lever kvar är julskinkan. Jag, sonen och Caesar är barnsligt förtjusta i julskinka och därför gör vi alltid en extra stor, så att den ska räcka länge. Och i år var det inget annorlunda. Julskinka finns kvar dock är det väldigt svårt att få ta i vörtbröd. Men det gör inget, för skinkan är den som vi vill åt :-)

Så nu har jag fått i mig lite brunch bestående av julskinka, ägg, vörtbröd, lite prinskorv. Vaknade sent och låg och drog mig länge. Sonen den rackaren han ligger fortfarande och drar sig. Caesar ligger och sover hos sonen. Denna familj är väldigt trötta på förmiddagen må jag säga. Snart ska Caesar och jag ut på en långpromenad, om jag nu får med mig honom :-)

Ha en skön lördag1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis