2012-01-06

Så har Trettondagen infallit....

... och med den sovmorgon. Det blev en lång sovmorgon både för mig och resten av familjen (sonen och Caesar). Igår började jag må dåligt med frossa inifrån och illamående. Det är likadant idag, ena stunden fryser jag så in i Norden för i nästa svettas. Huvudvärk och illamående har jag också. Är det samma som jobbarkompisen har haft så är det över till imorgon. Dagen kommer således tillbringas växelvis i sängen, soffan och framför datorn.

Sonen måste plugga för att komma ikapp efter sin lunginflammation som gjorde att han var sjuk i tre veckor. Han ska skriva en uppsats om "Lasermannen" utefter material som han har fått låna. En ljudbok och själva boken "Lasermannen - en berättelse om Sverige". Han ser verkligen framemot det, NOT!

Har roat mig med att kolla vad som händer utanför mitt fönster. Här kommer lite axplock från det som tidningarna skriver om på sina nättidningar.

Aftonbladet - Toppnyheter

Gömdes mitt i ödemarken - 26-åringen nekar till brott. Idag kl 16 hålls häktningsförhandlingen mot de två som misstänks ha kidnappat och hållit en 25-årig miljonären fånge i ett gammalt skolhus i en liten by utanför Robertsfors.

Naturligtvis plockade Aftonbladet upp gamla kidnappningsfall men man måste vara Plus medlem för att läsa.

Expressen - Toppnyheter

Har samma nyhet men lite annorlunda vinklad.
Mordet på Marina - HD prövar inte Marina-mordet


DN - Toppnyeter

Han kan skrämma skiten ur borgarna. Jonas Sjöstedt vald till V:s partiledare.
Småkronorna vann VM-guld i JVM.
Nya Iphone slukar tredubbelt så mycket
Riskfritt att fildela för vardagspirater.

SvD - Toppnyheter

Sjöstedt vald till V:s partiledare
Telefonhot före massakern i Norge
Sex döda av fentanylplåster

Inte så upplyftande nyheter precis. Kollade därför runt på andra länders tidningar och där var det lite annorlunda artiklar.

The Independent skriver bl a om Premiär Ministerns initiativ till att förbättra sjukvården, fler arresteringar i fallet med telefonhackningen.

Die Welt  skriver bl a om misslyckandet mellan Unionen, FDP och de gröna, Kai Diekmann ville publicera Christian Wullfs hotfulla e-post budskap.

Le Monde skriver bl a om L'Elysée förnekar eventuell upptrappning av FN, digital teknik har inte tagits på allvar av Kodak.

La Repubblica skriver bl a om dubbelmordet i Rom, dåligt väder med fallande träd över spår.

El Mundo skriver bl a om att Kungen uppmanar militären att "få ut det mesta av sina resurser", en storvinst har delats ut.

Tänk så annorlunda man skriver i de olika tidningarna i andra länder. Har länkat in tidningarnas nätadress ifall någon av er blev intresserade av att läsa nyheterna.

Ha en bra Trettondag.

2 kommentarer:

  1. Här tog vi oxå sovmorgon idag. Sambon såg hockey inatt å vi har känt oss lite risiga så sovmorgonen var välbehövlig. ;)
    Längdskidpremiär blev det idag efter frukost. Njöt av det soliga vädret i fulla drag.
    Får se om det blir nån sjukdom efter dagens skidtur!??
    Ibland önskar jag nästan att det ska bryta ut så man slipper känna sig hängig utan att veta om man bara är slö eller på väg att bli sjuk...
    Krya på dig!! Hoppas det är nåt som går över snabbt!!
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  2. Åh krya på dig vännen. Det ska jag också försöka göra. Kramkram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis