2009-03-11

Aj aj aj!




Sitter här och tycker synd om mig själv. Har tillbringat 2 timmar av min tid i eftermiddags hos tandläkaren med en tand som vägrar att dö och bli rotfylld. Jag har sprungit hos tandläkaren sedan i juli förra året med min tand pga att den blir varfylld och öm. Snart ber jag tandläkaren dra ut skiten för tanden värken och molar som satan. Ett stort problem är att ungefär varannan gång lyckas hon lägga en bedövning som tar, de andra gångerna gräver hon i en obedövad tand men en bedövad kind. Aj Aj Aj! Kan ju säga att min tandläkarskräck har försvunnit och jag har resignerat inför faktum att ibland så känner jag ingenting när hon borrar, rensar och gräver, fyller igen med provisorisk lagning. Ibland ligger jag som en stålfjäder i tandläkarstolen pga smärtan, ilningarna, obehaget när tanden fylls igen.

Men annars är det bra för jag har fått igång bloggen igen. Jippie!! Så nu kan jag skriva en massa nonsens igen. =) Speciellt nu när jag har svårt att prata pga av en bedövad kind. Då passar jag på att blaja här istället för i telefonen. Ikväll fick jag ett mejl som jag vill lägga ut här på bloggen. Eftersom det berörde något som i sin tur har berört mig. Om vi lägger ut detta på bloggen och kopierar in i ett mejl så håller vi igång lågan.





Kära vän!

Allt jag ber om är att Du håller detta mail i cirkulation. Även om du skickar det till bara en person så håller du lågan brinnande. Detta görs till minne av alla som drabbats av cancer. Ett ljus förlorar inget genom att tända ett annat ljus.

Låt detta ljus brinna! Det enda vi ber om är att Du skickar ljuset vidare!
Tack!

4 kommentarer:

  1. :) Jag har druckigt lite vin... och när du skrev sätt på Mick Jagger så skenade fantasin iväg.

    :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Har en huskur som funkar mot tandvärk. Jag vet! Jag hade tandvärk en helg helg och när jag fick akuttid hos tandläkaren på måndagen konstaterade hon att rotfyllning var enda alternativet. Hon förstod däremot inte hur jag överlevt helgen utan en enda värktablett...?

    Hemligheten heter Kryddnejlika; en sån där hel som pryder julapelsinerna. Tag en hel nejlika och lägg under läppen vid den onda tanden. Byt när den slutat verka. Prova!!!

    Och du...det är möjligt att bli förälskad i en järngryta. Lovar!

    SvaraRadera
  3. De där tandläkarbesöken är aldrig roliga (har en otrolig tandläkarskräck!) och dessutom dyra som attan. Kan verkligen tänka mig mycket roligare aktiviteter att lägga två laxar på än just där! Men ibland måste man...tyvärr! Hoppas den jäkeln ger sig nu då och svarar på behandlingen!

    Yes! Najs att höra att du fått igång bloggen igen! Det är så fruktansvärt frustrerande när inte tekniken funkar! Och så blir det så tomt utan dina inlägg! =)
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. CP mamman: Det var just den tanke jag tänkte kunde trilla ner i en vinstint liten mamma.=)

    Lina: Tack för tipset, ska prova för jag har helvetes ont.

    Afrodite: Ja som sagt jag har ju saknat att blaja. hehe

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis