2009-03-12

Lena diktar för att inte få fnatt!


Du sköna afton som sakta sänker dig över Norden.
Du ger oss lugn och ro här nere på jorden.
Inget slit ska nu göras för det är dags att nanna örat
mot en kudde så skön och säng utan stön.
Krypa ihop i mitt rum och sluta ögonen utan grums.
I nattens drömmar ska jag hetsen glömma.
Vakna till klockans revälj och gäspa och svälj
en morgon så grå utan en enda tår.


En leende Lena ska sträcka på bena
lapa kaffe ur kannan och ta sig för pannan
Till jobbet hon ska ila och inte stanna för att vila
Utan raska steg uppför trappen för att sedan trycka knappen
på dator den fina för att sedan sitta å flina
åt Åsornas gnabb och Veronicas flabb.


Lena ska knacka koder och dra i lådor
för att inte svära och kasta tjära
För det är ingen fjäder i hatten när Lena får fnatten
Kalle från Materna hjälper så gärna
Lena på traven så att hon släpper kraven
på lördagens tider och varsamt glider
in i klockan åtta utan att spotta
.


7 kommentarer:

  1. Hej världens bästa Lena!
    Lämnar ett spår efter mig så du vet att jag läser din blogg:-)
    Tack för alla godbitar du lämnar på våra skrivbord, du är go du!
    Kram från världens bästa Åsa

    SvaraRadera
  2. Jo du... rim är så otroligt svårt tycker jag. Men du har verkligen lyckats att sno ihop detta bra! kram Anna

    SvaraRadera
  3. Du är ju riktiga poeten ju. Kram.

    SvaraRadera
  4. Du är duktigt på att skriva du!! :)
    Tack för dina uppmuntrande ord! Det uppskattas. Själv är jag dålig på att titta in hos dig nu men det blir förhoppningsvis lungnare snart!? Känns konstigt att skriva så men det är ju så det känns. Det är ju faktiskt väldigt slitigt att tillbringa tid på lassa...
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  5. Åsa: Välkommen världens bästa Åsa! Vad kul att du tittar in även här och inte bara kikar över skrivbordet. =)

    Skrivanne: Tack så mycket. Ibland så glimmar det till i hjärnbalken. =)

    Kjersti: hehe ja som sagt ibland glimmar det till i hjärnbalken.

    Bokmalen: Tackar och buggar. Förstår så väl att tiden inte riktigt räcker till att titta in hos mig. Vill bara veta att jag tänker på dig.

    Kramis till er alla goa tjejer!
    Lena

    SvaraRadera
  6. Goderafton, sköna Lena!
    Du är ju värsta dikterskan! =) Imponerande!
    Förstår att du inte hunnit med stor blogg-walk idag...=)
    Ja, nog blev det mycket bättre...=) Ett litet lyft och vi är nöjda i alla fall. =)
    Jodå, dagen började helt fantastiskt! Vårig...
    Sen hände det nåt...har snöat från klockan fyra idag och håller på än! GAH! Trött...
    Nu ska även jag gå och nanna kudden (eller snart) =)
    Kram på dig och sov så gott!

    SvaraRadera
  7. Afrodite: ja du dolda talanger kryper fram ibland. =) Hoppas att natten gav sköna drömmar.
    Ha en bra dag!

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis