2009-03-14

Lördagkväll, räkor, vitt vin och gott sällskap..



...väntar mig alldeles strax. Goa C kommer på besök så vi ska dra upp fötterna i soffan, dricka vin, snaska räkor och titta på melodifestivalen. Sedan ska vi också tjöta lite och fnissa så där som man gör när en god väninna kommer på besök. Det ska bli så härligt efter dagens slit. Men nu är det klart. Funderar på att korka upp champagnen istället och skåla för att det börjar bli ljusare, en vår är på väg och jag slipper slita hund för jag har gjort mitt pass nu. Jaaaaaaaaaaaaaaa! Nu kommer jag inte göra ett sådant tungt pass på länge. Kommer att säga nej nu får någon annan jobba vardag som helg i flera månader. Nu har jag gjort mitt.


Men nu måste jag berätta om min dröm inatt!


Inatt gifte jag med en man som jag endast känner via bloggen. Eller känner och känner. hehe Jag satt och grillade korv med vänner efter en skidtur i skogen. Lite dimmig av Glüwein och rosig på kinderna hör jag att någon närmar sig bordet där vi sittter. En man sätter sig till bords och hasar ner sina glasögon på nästippen och ler och säger:

- Nu Lena ska du och jag gifta oss.

Jag svarar:

-Okej när då? och undrar i mitt stilla sinne. Är han klok eller?

Svar:

- Nu har prästen med.

Jag ler och ser lite undrande ut:

- Öh vad menar du? Vad då? Här med dig?

Mannen svarar:

- Ja inte i badkaret i alla fall. Klart vi ska göra det här! Här i naturen vid en öppen eld.

Jag:

-Men hallå vänta stopp ett tag. Vi känner ju inte varandra. Det enda jag vet om dig är att dina inlägg triggar igång mig så att jag skriver så det blöder.

Mannen:

- Det är väl en bra början. Kom inte och säg att du är en sån där kvinna som inte står för sitt ord? Du sa ju alldeles nyss ja! Sen vad då vi kan lära känna varandra på vägen.

Så dimmig av Glüwein svarar jag:

- Okej kör hårt skyll dig själv! triggad av mannens ord om att jag inte skulle stå vid mitt ord. hehe


Så vid den öppna elden i oset från grillade korvar, iklädd i skidoverall vigdes jag med dig, herr Enbart, av en präst klädd i skidoverall och ett skägg som var kolsvart. Som vigselring fick jag av dig en ölring och själv hade du en ring utav näver. hehe


Så herr Enbart, nu är vi gifta du och jag, vid elden i nattens och Glüweinens dimma någonstans i skog. hehe


Vaknade med eftertankens kloka ord: Vad har du nu trasslat in dig i Lena? Men se det var ju bara en dröm. hehe


Till dig min man i drömmen! Puss på dig!



7 kommentarer:

  1. Det låter som en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  2. hoppsan hoppsan. Så nu har jag och du gift oss. Hoppas att vi hade en skön bröloppsnatt ;-)

    Fast det är väll knappt värt att jag skriver det för då kanske du drömmer att vi skaffar barn. Inget fel på barn, tvärt om, jag älskar barn, framförallt mina egna fyra. Men jag vill nog njuta av att göra dem också inte bara av att få dem....

    Men det känns ju smickrande att en FN soldat ligandes i badet med sin blå basker gifter sig med mig ;-)

    drömmar är verkligen kul. de kan man sällan styra, de leker runt med obearbetade saker i vår skalle och försöker att få grepp om de mest märkliga saker. Ibland vaknar jag faktiskt och skrattar åt mina egna drömmar. Inte för att de är så roliga utan för att de kan vara så fantastiskt knäppa.

    Kram kära hustru ... haha.

    SvaraRadera
  3. Goderafton, eller snarare godnatt!
    nu är det jag som är uppe och ramlar rundor mitt i natten igen...Har varit här inne hos dig flera gånger ikväll och kollat efter nytt inlägg och kom på att jag har ju inte kommenterat...helt jävla förvirrad...=)
    Låter som om du haft en helt underbar kväll i alla fall! Vin och räko...MUMS! Och en god väninna till det, inte dumt alls. =)
    Melodifestivalen blev väl inte riktigt som jag hoppades, men huvudsaken var att inte Ugglas vann, tycker jag. Hellre lite opera då...=)
    Kramizar och sov gott!
    Hoppas du kan se fram emot och njuta av en ledig dag i morron!

    SvaraRadera
  4. Anneli: Ja det var varit en riktigt skön lördagkväll och delar av natt.

    PC: fortsättning följer.. hehe

    Afrodite: Ja du rumlar gör jag också. Har precis följt C en bit på vägen hem och ska nu lägga huvudet mot kudden. Sovmorgon ända fram till eftermiddagen ska det bli.

    Sov gott allihopa!
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  5. Vilken dröm!!! Och så detaljerad!! Ser dina drömmar ofta så ut? Mina brukar då allt vara bra mycket luddigare och mer osammanhängande.

    SvaraRadera
  6. Anne: Ja oftast kommer jag ihåg drömmarna ganska länge efteråt. Men visst minnet blir ju lite luddigt vartefter dagen går. Vet inte varför jag har så tydliga drömmar och dessutom kan återberätta dem dagen efter. Det har alltid varit så. Osammanhängande drömmar har jag när det är något som stressar mig men jag kan ändå få ut kontentan av drömmen.

    Ha en skön kväll från en som gör allt för att slippa fortsätta med städningen!
    Lena

    SvaraRadera
  7. Men hörru, vilken melodifestival kollade du på? Vad jag vet så har dom precis bestämt vilka låtar som ska va me, hihi
    Drömmen låter ju lovande, dream on!
    Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis