2009-03-10

Köpte mig några lotter

Ikväll på vägen hem köpte mig några lotter för jag kände mig så lyckosam. Andra kvällen i rad som jag kommer hem tidigt kl 17:30! Har inte behövt jobba i helgen utan har kunnat ta det lugnt, umgåtts med vänner och släkt. Tror ni jag vann? Nä glöm det. Bortslösade pengar bara. Men en klok människa sa till mig en gång: Den som inte satsar kan heller inte vinna. Så då tänkte jag: Vad fasen jag satsar. Men vad hjäpte det. En annan klok människa sa till mig: Tur i spel betyder otur i kärlek, otur i spel betyder tur i kärlek. Då tänkte jag: Okej jag vann inget på lotterna så jag går en sväng runt kvarteret och då borde ju kärleken komma. Jo tjena på dig. Det stämde ju inte heller. Då började verkligen hjärnan fnula på vad kloka människor har sagt till oss.

  • Mister du en står dig tusen åter!
    Och var fan står dem? Inte här i alla fall.
  • Efter regn kommer solsken!
    Nä för här snöar det efter regnet.
  • Ingen är så blind som den som inte vill se.
    Men hallå, blinda ser ju ingenting!
  • Det är de som går vilse som hittar de nya vägarna.
    Vänta nu ett tag, om jag går vilse i skogen inte fasiken hittar jag en ny väg hem. Då vore jag inte vilse om jag hittade ny väg hem.
  • Spendera lite tid ensam för det gör att du blir mindre ensam!
    Öh hur då?

Okej okej, lite tjurigt medges men vad sjutton inte vinner jag något på lotter utan blir bara av med pengar. Det gör mig lite småtjurig faktiskt.

Och nu lyckades jag ta bort så jag kan inte infoga några bilder! Jag ger upp!



2 kommentarer:

  1. Smyger bara in sådär lite lätt på tå och beklagar din otur i spel...Känns som en Lena lite på krigsstigen...Men såna dagar är oxå tillåtna och fullständigt ofrånkomliga. I morron är en ny dag!
    Ta ett djupt andetag! Eller en ny tur runt kvarteret, kanske missade du nåt då du var ute sist...;)
    Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Afrodite: Ikväll sörru går allt åt helvete.... Bloggen knasar och flyttar och förstör min snygga layout. Går inte att få tillbaka. Andas, Andas. Hjälper inte.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis