2009-09-11

Fredag kväll och jag har bölat!

Så har fredagskvällen inträtt och snart gått över till lördag. Idag hade jag flexfredag vilket är en underbar fredag. Slutar kl 15 om man inte fått ett supportärende som drar ut på tiden. Jag kom iväg vid halv 4 pga supportärende men det var skönt ändå.

Väl hemma börjar mobilen ringa. Sedan ringde jag dotera för att höra hur det var med dem. Så min föresats att handla innan kl 16 var körd. hehe Till slut kom jag iväg och handla och var ändå hemma före kl 17. Vilken känsla, helgen blev helt plötsligt längre. Najs! Sedan var det middag som drog ut på tiden och därefter ett efterlängtat samtal från Leksand. Så nu är det bestämt vi åker dit igen nästnästa helg. Jabadabado.....

Därefter hamnade jag för ovanlighetens skull framför tv och fastnade där. Halkade in på filmen Flight 93. Har medvetet inte sett denna film eftersom jag vet att det är en riktigt bölfilm men se till slut kunde jag inte längre undvika denna film. Och som den bölgroda jag är, började jag böla förstås mot slutet på filmen. Trots att man vet slutet så hoppas man på att Hollywood lägger in i alla fall någon som överlever, men inte. Alla dog precis som den 11 september för 2001. Böööölllll!

Kommer ni ihåg vad ni gjorde den 11 september för 8 år sedan när nyheten om att ett flygplan kraschat in i ett av Twin Towern? För att sedan följas av det fasanfulla att ytterligare i ett plan har kraschat in i nästa tvillingtorn?

Jag satt i möte när vi blev avbrutna av ett telefonsamtal. En av deltagarna blev alldeles kritvit i ansiktet och rusade ur rummet. Folk utanför flaxade omkring i korridoren och var allmänt stissiga. Vi fattade nada tills en vänlig själ upplyste oss om katastrofen. Senare fick vi reda på att deltagaren hade en släkting som jobbade i det högra tornet på en av våningarna ovanför det krashade planet. Han satte sig på första bästa plan till USA för att stödja familjen. Hur det gick vet jag inte men utgången är väl inte så svår att gissa.

Så nu har jag gråtit ögonen ur mig och känner mig upplagd för en god natts sömn. Hoppas att ni andra har haft en trevlig fredag kväll.

3 kommentarer:

  1. Inget kul tänk det där!!
    ofattbart ända tills vi såg hålen i marken på riktigt när vi var i New York förra året!
    Ohh här är att läsa nu, flitens lampa lyser men jag hinner inte va inne så mkt!
    Tänker på dej och önskar en skööööön helg!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, hoppas din son mår bättre nu med den jobbiga hostan.

    Jag har också sett filmen Flight 93 på TV
    och det är ju så hemskt det som hände den dagen den 11 Sept. 2001.
    Så många som fick sätta livet till på detta hemska sätt,
    och vilka konsekvenser det fick på många olika sätt...
    och tyvärr världen blev långt ifrån stabilare efter den händelse.

    Jag kommer ihåg när detta hände och jag kom hem för lunch,
    och såg tornen på TV med den bolmande röken.
    Och det var väldigt omtumlande och läskigt.
    Och sedan se hur flygplanen flög in i tornen, och jag tänkte på alla människor som fanns i tornen.
    Många hemska syner man sedan fick se från denna händelse på TV.

    Vi får hoppas att sådana saker inte händer mera, men tänker också på alla oskyldiga människor i vår värld
    som fått sätta livet till i kriget mot terrorism.

    Önskar dig en fin fortsatt helg.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tittade med på den filmen för första gången igår och jag bölade en hel del jag med..som alltid vid känslofilmer en riktigt film bölare..
    Tänk egentligen vad lite man vet om sina öden, den tanken slog mig när passagerarna checkade in och steg på planet..lyckligt ovetenade vilket öde de skulle gå till mötes..hemska tanke hur snabbt livet vänder...
    Ha en mysig och trevlig lördagskväll.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis