2009-09-07

God morgon!

Vaken är jag, snart färdig med frukosten. Är jag pigg? Nä inte ett dugg. Ögonen hålls uppe av ren viljestyrka. Pigg på att knata iväg till jobbet? Näe inte det heller. Skulle hellre ligga och gosa i sängen med en go bok, lite chokladpraliner och kaffe.

Sonen ligger och snarkar och likaså gör Caesar. Var nere för att väcka Caesar man lyfte bara på ett öga och vände sig demonstrativt bort. hehe Snacka om att ha en morgontrött hundrackare. hehe

Solen har gått upp och tempen ligger på höst. Fukten stiger från marken så att det bildas lite lätt morgondimma. Det är nu den trolska morgonstunden kommer. När småknytt och troll gör djävulskap ute naturen. hehe

Ta nu och drick ert morgonkaffe och bläddra förstrött i morgontidningen istället för att vara ute och läsa bloggar.

Ha en underbar dag därute!

4 kommentarer:

  1. Vilket helt underbart inlägg! "God bok, chokladpraliner...", "tempen ligger på höst...", "trolsk morgonstund" och "småknytt" och annat...När du beskriver det så, låter ju hösten riktigt underbar! Så tillåtande och samtidigt mystisk...=)
    Hrmpf...vadådå...har inte läst EN ENDA blogg idag! ;) Lovar...=)
    Kramiz gumz!

    SvaraRadera
  2. Haha! Nähä, tycker du det..??
    Kan inte förstå VEM du syftar på... :)

    SvaraRadera
  3. Hallå vännen.
    Jisses, jag har varit länge borta från bloggvärlden men jag har en sjuk pappa i Norge (mor dog för 8 månader sedan). Jag pendlar i princip varje månad och däremellan blir det lite jobb och sova också. Ska verkligen ta mg tid att läsa din blogg som jag tycker jättemycket om. Kram v hörs. :-)

    SvaraRadera
  4. Hej Lena,
    Vad fint du skriver i din blogg! Jag ska läsa den med andakt. Lycka till med skrivandet!
    En vän Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis