2009-09-08

Tisdag kväll och andra kvällen i rad jag pratar med dotera!

Tänk så konstigt det kan vara ibland. Dotera har ju som sagt flugit ur boet och bor ihop med sin frende. Ibland kan vi lyckas prata med varandra flera kvällar i sträck. Vissa andra gånger kommer vi inte i kontakt med varandra på flera dagar. Nu har vi kommit in i en Flow och har lyckats prata med varandra flera kvällar i sträck. Tjoho! Skönt att höra hennes röst även om våra scheman inte passar så att vi kan träffas. Innan detta flow har man möts av en stressad dotter som har hela restaurangen full med gäster och som då givetvis inte har tid med sin gamla mor. Eller så har hennes mobil fått fnatt och man möts av: Numret går inte att nås för tillfället. Försök senare igen. Då ringer man restaurangen och möts av Ingen. Signal efter signal går fram, man kopplas vidare till mobilsvar för att ingen hör att just jag ringer. Tyvärr har vi ju inte riktigt samma tider på dygnet. Jag jobbar 8-5. Hon från 5- till sista gästen går. Vilket kan innebära 01,02 eller senare. Eller som idag, då kan de åka hem redan kl 21. Då kan vi prata om ditten och datten.

Sedan igår har jag nu fått en ny kvällsrutin. hehe Efter middagen kokas kvällens första tebrygd, Chai. Efter någon timme blir det en ny kopp med nytt te. Sedan avslutas kvällen med teét Jordgubbar&Champagne. hehe Helt plötsligt har kaffetåren på kvällen byts ut mot te och vet ni. Det är tamifasiken lika gott om inte godare. Nu funderar jag starkt på att köpa mig engångsfilter som man kan lägga löste i och vika ihop som ett kuvert. Allt för att kunna ta med mig på jobbet och njuta och sprida goda dofter. Det kan behövas hehe....

Nähä hörrinini, nu ska jag nog ut och florera i teéts värld och inhandla mig en ny smaksensation.

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Ja, hon är en stjärna, mitt lilla kusinbarn...
    Du har verkligen blivit hooked på den engelska nationaldrycken, du... Tihi!
    Kram och sov så sött!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag tycker té doftar mycket godare än det smakar....å andra sidan dricker jag inte kaffe heller på kvällen, gammal som jag är skulle jag väl inte kunna somna...
    Duschen ja, den fick jag mig idag! Var på bassängträning i stan första gången och där väntade en varm dusch och efter träningen en varm bastu. Gissa om jag njöt....
    Kasta mig i sjön, haha, nä det får du göra själv, men Pärlan kanske kommer ut på en tur i helgen..
    Kramen

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis