2009-02-08

Fira en frende!



Nu har söndag snart tagit slut och jag har knappt hunnit fatta att det är söndag förrän den är förbi.

Har varit lite dissig efter nattens dröm men framåt kvällningen började dimman lätta och tur var väl det. För kl 19 var det dags att fira dotterns frende som fyller år idag. Hipp hipp hurra för greken idag.

Vid sextiden började vi stöka omkring hemma för att göra iordning oss. Tyvärr ringde min vänninna M och sa att hon var hängig och kunde inte följa med. Men hennes son S ville följa med om det var okej. Självklart att S får följa med. Han och sonen fungerar så bra ihop. Två artiga grabbar i 15 årsåldern som visar att man behöver inte var tuff för att duga. Så vid halvsju gick vi ut sonen, jag och Caesar till garaget. Tror ni vi kom in, nä fanskapet hade frusit så det tog en kvart att få upp en j...a garageport. Men till slut lyckades vi och kunde åka och hämta S. Sedan vidare upp till mor och far och lämna av Caesar för han fick inte följa med ikväll.

Väl framme för att fira frende så var det alla möjliga folk där. Ett himla kindpussande hit och dit och Hej hur mår du , Länge sedan osv. =) Kul att se dem alla igen. Sedan vankades pizza slice med tillhörande dryck, valfri.

Frendes son och tjej var där med lilltjejen A så nu fick man se underverket. Har bara sett henne på bild tidigare. Mormor var förstås också där och övervakade det hela. Lite senare vankades dotterns bakade chokladtårta. En hemlis hon köpte färdig tårta och garnerade bara. Men säg inget! Den kunde ha sett ut så här men tårtan räckte inte till för frendes alla ljus. hehe.

Nä nu är det dags att slå ihop sina blå.

God natt världen!

1 kommentar:

  1. Åh, låter som en trevligt kalas! Och chokladtårta, köpt eller ej, kan ju vara kanongott... är inte någon chokladoman, men det finns en tårta som jag inte säger nej till tillsammans med ett glas mjölk!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis