2009-02-08

Lördag gått och kommit in på Söndagsdygnet


Jisses vart tog fredagen vägen? Den bara flög iväg och jag hann bara se svanstippen när den drog. Så vad göra än att sitta första timmen på söndagsdygnet och uppdatera min blogg?

Fredagen var en riktig skitdag på jobbet. Inget gick som jag ville och det känns som att allt går åt skogen. Men avslutningen på fredagsdygnet blev bra. Åt en god middag i sällskap med Sonen och faktiskt vi satt i vardagsrummet framför tv:n och åt efterrätten. Eurika har börjat igen och den ville inte Sonen missa så vi parkerade oss framför tv:n. Sedan blev vi sittandes där tills ögonen gick i kors.

Vaknade som vanligt upp lördag morgon med huvuddunk. Undras när den där j...la plåtslagaren tänker flytta. Han börjar bli rätt påfrestande nu efter 2 veckors hamrande. Det kanske är dags att uppsöka doktor och få honom vräkt?


Vid femtiden var det dags att åka och fira S som fyllde 15 år i förrgår. Det var middag och efterrätt med släkten och så vi.Var lite nervös att S skulle bli besviken på presenten han fick. Han fick nämligen en mopedhjälp av oss alla. S har ju varit så bestämd med att det är han som ska köpa sin hjälm. Men jag tror faktiskt att han tyckte om hjälmen.

Senare på kvällen blev det dags för melodifestivalen. Jisses har vi inte kunnat prestera bättre bidrag än dessa på årets första tävling? Inte var det mycket att hurra för men men som tur är smaken som baken och bidrag röstades fram till Globen. Men att rösta fram Caroline af Ugglas till andra chansen vad var det? Har förstånden ramlat ner i lilltån på folk eller? Förstår att den internationella juryn valde hennes bidrag för då har ju de andra länderna en chans. Ärligt talat var det någon som tyckte, mer än hennes nära och kära, att hon gjorde en bra performance? Inte jag i alla fall. Den enda gången som jag har tyckt att Caroline har varit bra, var när hon gjorde Janis Joplin-låtar. Då passade hennes något drogade framträdande bra. Jag är hemskt ledsen men jag har otroligt svårt för damen ifråga. Nu hoppas jag att nästa omgång presenterar bättre bidrag än kvällens.


Senare på kvällen kom dottern och hennes frende för att gratulera S. Frendens 2 döttrar följde med oss innan så de var rätt trötta och ville bara åka hem. Men vi pratade och M plockade fram fotoalbumen med bilder på våra barn när de var små. M's dotter C och min dotter var bästis när de var 4 respektive 3 år gamla. Sonen och S har varit kompisar sedan de var nyfödda. Det var rätt kul att titta 15 år tillbaka och se dotterns reaktion, speciellt nu när hennes frende tittade också. Hehe ni vet det är ju en sådan där mardrömslik situation som man själv hatade när man var liten. Men som vuxen älskar man att retas och plocka fram de mest skämmiga bilderna. =)

Imorgon ska vi fira dotterns frende för han fyller år. Som alltid är det så svårt att få till en present till honom. Men jag hoppas att han blir nöjd med den har får. Eller jag tror mig veta att han blir det för att han blir glad för allt han får. Så egentligen borde det inte vara så svårt att köpa något men man vill ju ge något speciellt.


Nu ska jag och min inneboende plåtslagare gå och lägga oss. Så nu hoppas jag att hammaren lägger sig till ro och att jag får sova en god natts sömn och vakna imorgon och upptäckta att plåtslagaren har flyttat.

God natt världen!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har. Har läst runt lite. Du verkar stark trots det du varit med om, kan inte föreställa mig hur mitt liv skulle bli om min man gick bort. Ta hand om dig. Kram

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis