2009-02-11

Hej och hå onsdag idag!


Idag har nog varit den tystaste dagen på år! Vaknade imorse och hade ingen röst. Försökte pipa fram något men näpp intet ljud kom fram. Enligt läkaren som behandlade min allergichock kunde detta hända eftersom hela halsen blev irriterad och röd. Drack ungerskt halste för att kunna pallra mig iväg till jobbet och åtminstone pipa fram något. Ännu en morgon som jag var tvungen att kontakta chefen för att säga att jag blir sen. Messade henne att jag kom när rösten börjar komma tillbaka.



Mina kära arbetskamrater har nog aldrig upplevt mig som tyst men idag fick man lite pikar. - Aha lyssna! - Vad då jag hör inget? - Nä just det! hehe Idag har Lena vettet att hålla käften! hehe
Men jag tror nog mina kära arbetskamrater saknade mitt skratt, tjafs och flams, så det så!!!! De kände sig nog så här!




Ikväll var jag helt ensam hemma och kunde därmed spara rösten också. Har nu endast lite sveda kvar i halsen. Sonen var iväg hos kompisar och kom hem vid 21-tiden. Caesar är hos Mor och Far. Så jag har suttit och druckit helande te och varit ute på bloggkoll. Försökt hitta nya sätt att fräscha upp lay outen med men inte hittat något enkelt sätt. Men jag hittade hem till Maries blogg där man kan tävla om söta ljuslyktor i fattigmanssilver. Så naturligtvis var jag tvungen att tävla.

Klicka på bilden så kommer ni till Maries blogg där ni också kan tävla!










Nu ska jag dricka ännu mera te och sedan krypa ner till kojs!



8 kommentarer:

  1. Haha...som jag skrattade när jag läste om din framställning av dina arbetskamrater...Alltid lika roligt på jobbet...=)
    Din stackare, som tappat rösten! Hoppas att allt te hjälper och att du kan ge igen i morron på arbetet! // Kram

    SvaraRadera
  2. Afrodite: Det är det bästa med jobbet. Arbetskamraterna. Resten är blä! =)

    Jeanette: Tack vad gulligt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Det är illa när man inte har någon röst. Men alla andra brukar liksom gilla det;)
    *s*
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  4. Å, tack!! Jag är övertygad om att vi gör rätt val. Även om det känns surt så är det ju det enda rätta!!
    Hoppas du kryar på dig snart! Vad jobbigt att inte ha någon röst. Det har jag aldrig varit med om... än.
    Kramen, Maria

    SvaraRadera
  5. Hoppas att rösten snart är tillbaks.

    SvaraRadera
  6. Tur i oturen att du blev av med rösten nu när du fick vara hemma själv... lite ompyssling hade ju inte skadat, samtidigt som du nu fick vila halsen -hoppas verkligen att teet hjälper!

    SvaraRadera
  7. Lallis. Ja tyvärr så hade alla riktigt roligt när jag kraxade. Alla utom jag.

    Bokmalen: Nu är det full fart igen. Så nu är det hörselkåpor för kollegorna. =)

    Peter: Japp nu är den igång igen med viss biverkning, skränigare än vanligt.=)

    Mamma Melissa: Det ungerska teet är fantastiskt bra men smakar apsk...t. Lite ompyssling hade inte skadat.

    Kram Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis