2009-04-13

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig!

Hämtade upp en ny hund efter det vårspa han fick. Det kommer bilder senare på före och efter. Just nu är jag väldigt trött för jag och sonen fick åka till djursjukhuset med Caesar. Han lyckades "bryta" klon vid hälsporren och blödde som bara den. Detta hände kl 16 och kl 17 stängde djurakuten så det var bara att kasta sig in i bilen och köra som en vettvilling. Problemet var bara att alla andra var på väg hem från påskfirande så trafiken på motorvägen stog stilla så det blev till att leta sig fram via småvägar. Men vi hann precis innan de stängde. Så de tog in Caesar sövde honom och fixade till hälsporren. Så nu är han helt neddrogad och virrig. Fattar ingenting. Lite purken och småmorrar hela tiden. Svårt att acceptera kragen men den måste han ha på sig för att han inte ska slita upp bandaget. Stackarn. Nu ska vi krypa ner i sängen och för söka få lite sömn.



7 kommentarer:

  1. Men stackarn...
    Jag hade dock behövt lite av det där han fick.
    Har knappt sovit inatt.
    Varit ledig lite för länge och vänt dygn kanske?
    Hoppas Caesar är pigg idag!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Men lilla kraken, det är inte lätt att ha kragen på. Då blir man lite irriterad som hund.
    Så din slappadag försvann.
    Ja, jag hade en trevlig födelsedag.
    Hoppas du får en fin dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Men vilken otur! Stackars liten! Hoppas det blir bra. Inte blir det alltid som man tänkt sig...
    Ni får ha en så bra tisdag som ni kan, med jobb, kragar, bandage och allt. Kramiz till dig! =)

    SvaraRadera
  4. Vilken otur att det blev så,men tur ni hann fram innan stängning annars kunde gått riktigt illa,gott att ha lite komentarer att skriva när man sitter på tåget hela dagen,ha en bra dag o kram.

    SvaraRadera
  5. Stackars lille Ceasar!! Sånt där gör visst ont!! Kragen brukar de vänja sig vid snabbt!!
    Viktigast att det läker snabbt!!
    Låter som du haft en bra påsk trots oförutsedda händelser!
    På nå´t konstigt vis är det så ..alltid händer det nå´t!! Tänkte lite på gasoltuben också...!!
    Bra att maken fick en ny kolgrill!!!
    Min röst är borta!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Äntligen kommer jag till kommentarsfältet! Har försökt i flera kvällar i rad nu men inte kunnat skriva något och ibland har jag inte ens fått upp inläggens text, bara allting runt omkring.. skumt... men nu är jag back on track:.))

    Stackars lillen och stackars matte! Inser nu att vår äldsta tik inte alls var så bökig (hon fick livmodern akut opererad och därefter varbölder i juvret = tratt i flera veckor) i jämförelse med Ceasar... hon lade sig platt, vandrade runt ibland, men gnällde sällan... enda kruxet med henne var att hon ville ligga på en och det blir både vasst och svettigt med en plasttratt mot människohud...:.))

    SvaraRadera
  7. Stackars liten.
    Usch, det är så jobbigt när en djur har ont.

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis