2009-04-12

Nu är det påskdagen och vi kör moppeaffär on line...

Så är påskafton avklarad med städning och fixning innan besök. Hann också med att sitta en stund i solen och dricka kaffe med grannen två gånger under dagen. Sonen och jag hann också fixa lite på baksidan där vi skulle sitta och grilla. Städade i racerfart, åkte och handlade inför grillningen, bytte gasolflaska och förberedde allt inför grillpremiären. Men tji fick vi. Det var fel på gängan på gasolflasken så vi kunde inte grilla. Skit också, blev att ta fram stekpannan eftersom vi inte äger en riktigt grill och hade heller ingen engångsgrill. Inte riktigt det jag hade tänkt mig. Hade tänkt att jag och J skulle stå vid grillen med en bärs i handen, njuta av vårsolen och snacka goja under tiden som köttet grillades. Dock blev maten god och vi njöt av skagenröra på rostat bröd som förrätt; färsk potatis, marinerad fläskfilé, grekisk sallad som varmrätt och glass med mörk choklad i efterrätt. Gott grekiskt vin till gjorde det ju inte det sämre. Tyvärr hann solen gå ner bakom träden innan vi hann få maten färdig så vi fick sitta inomhus och äta. Temperaturen sjunker ju snabbt när solen går ner så här på våren. Men det gjorde inget. Vi dukade upp trevligt i köket och satte oss ner och bara njöt. Smaskade hummade och åt så det stog härliga till.

Mycket prat blev det också om allt möjligt. Senare på kvällen avnjöt vi ostbricka med goa kex och fortsatt gott vin. Lite soft musik i bakgrunden och mörkrostat kaffe utan avec. Vi glömde helt bort avecen, katastrof... hehe....

När kaffet var uppdruckit startade vi Wii och spelade tennis, bowling och golf tills J var tvungen att sticka iväg till bussen. En trevlig påskafton i god väns sällskap är inte fy skam. Sonen kunde umgås med sina kompisar och hänga omkring och göra stan osäker. Så även han hade en bra påskafton.

Nu är det dags att nanna kudden för att ta sig an påskdagen. Sonen och jag har blivit bjudna på grillafton hos grannen. Då kanske vi äntligen kan få smaka nygrillat om det inte är så att grannen glömt köpa kol. hehe Så även påskdagen kommer att bjuda på god mat och trevligt sällskap. Hur drickat blir vet jag inte för grannen är nog ingen vinmänniska. Blir väl starköl eller nåt. Fast det vet jag ju inte förrän imorgon kväll. Han kanske är världens vinkännare och bjuder på ett mustigt mörkrött vin. Det får visa sig. Dock blir det nog inte så länge eftersom Caesar ska in på skönhetsbehandling på Annandagen kl 10 och då måste matte vara så pass pigg att hon orkar knalla iväg med honom.


tillägg: Ops glömde att berätta att vi har suttit och diskuterat moppeköp via msm. Dealat med hjälp av M's son S ner priset från 16 lakan till 12 lakan på en crossmoppe. Inte illa. Fast det var väl inte riktigt det jag ville att C skulle köpa. En cross hörs ju på namnet lika med livsfara. Det är bra med att ha hjälp av bästa väninnans son eftersom han är superduktigt på moppar. Så nu kanske C blir med moppe på måndag. Vi får se, vi får se. Vi har hållit på sedan januari att försöka köpa moppe men inte lyckats så bra. Eller snarare inte lyckats alls. C sitter fortfarande utan moppe. Så går affären i hamn kommer Mamma sitta och gnaga på knogarna när C är ute och kör. som tur är har han inbokat körlektioner och teoripass snart så det kanske kan häva olycksrisken. Puh inte lätt att bli moppemamma!


8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Hihi, ja, en kväll på Blåkulla ka man ju inte tacka nej till. :D
    Här var det lugnt igår.
    BAra svärfar var över och åt.
    Ha en skön söndag!!
    KRam

    SvaraRadera
  2. Du har ju haft en jättemysig påsk! Och färsk potatis... (menar du färskpotatis? Redan?) Det låter så gott, den där menyn. Grekisk sallad är min absoluta favorit. När jag varit runt medelhavet så har det varit en av mina favoritluncher. Som den är. Med ett bröd till...

    Ha en skön söndag du med...♥

    SvaraRadera
  3. Allt verkar ha varit bra ser jag,och en cross är vansinne att köpa,min yngste son har en 500cc nu och dom är och kör som dårar i någon grusgrop bla,men dom kör även dit,blir dyrt om polisen tar dom för en cross får man inte köra på allmän väg så gör vad du kan för att det blir en moppe istället,ha de gott o kram.

    SvaraRadera
  4. Men åh, man blir ju så besviken när grillningen måste ställas in, när man laddat upp...Skönt att ni kunde lägga besvielsen bakom er och fick en härig ändå! =) Hoppas grillkvällen idag blev lyckad! Och att du fick ett (minst) glas vin till...=)
    Här har det slappats, solats och grllats. Laddas upp för en liknande dag i morron...Me like! =)
    Kramen och ha en fin annandag!

    SvaraRadera
  5. Hahaha...verkar nästan som om jag sluddrar när jag skriver...hoppas du kan tyda det ändå...=) Sorry, jag är aptrött och har svid i ögonen efter en hel dags sol...=) Godnatt och sov gott!

    SvaraRadera
  6. Hej där min vän! Sorry att jag inte kikat förbi på hela påsken :( Får kanske skylla på att jag fick fel kvast när jag skulle hem från Blåkulla ;) Nej jag har faktiskt släppt bloggen så gott som helt under påsk och vacklat i hur jag ska göra med bloggen. Men bestämde mig idag att jag kör vidare. Ni här ute ger mig så mycket så det skulle bli sååå tomt utan er ;)

    Låter som du/ni ändå har haft en helt underbar påsk även om gasolflaskan krånglade ... Och inte att snacka om vilken riktig mumsmeny ni hade ;)Jammi jammi

    Själv har jag njutit med familj och vänner och även i min ensamhet på balkongen i solens värme. Helt fantastiskt gott när den knackar på som den gjort här nu. Känns nästan som saven som stiger i träden. Varje liten del av kroppen vaknar till liv.

    Hoppas ni får en trevlig stund med grannen i morron och att maten blir en suveränt god premiärgrillning för er ;)

    Sov så gott för nu tar Annette kvällen.

    Natti & Kram på dig min vän

    SvaraRadera
  7. Jäkla gänga på gasolflaskan. Men ni verkar ha tagit det bra och laddat om för stekpannan. Låter jätte gott alltihopa. Själv har jag jobbat och fuskat med maten ajabaja. Hoppas ni hade trevligt inne hos grannen och gott.
    Ceasar blir nog fin i morgon eller är det idag?Vet inte vad klockan är hihi.
    Kram:)

    SvaraRadera
  8. Godmorgon min vän!
    Sitter ni hos frissan nu, du och Caesar? =) Hoppas ni hade en fin kväll igår hos grannen och att du får en underbar annandag. Snart dags med jobb och skola igen...vad tiden går fort! =) Njut av ännu en dags ledighet! Kramen på dig!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis