2009-04-13

Lugnt och skönt!



Gårdagen gick iväg med ett huj. Vaknade sent och låg och morna mig till 11-tiden. Gick upp och gjorde en stadig frukost och fortsatte njuta av ledighet, sovmorgon. Var lite däst efter påskaftonen men det är smällar man får ta. hehe.

Vid 2-tiden knackade jag på hos grannen så vi kunde åka och handla inför grillningen. Färsk potatis även denna middag, Marinerad oxfilé, sallad och vin. Fast vinet fick jag ta med själv för som jag trodde var grannen ingen vindrickare. Mer varianten "stänkare". Fascinerande att man kan dricka starkcider spädd med vaniljvodka. Blä... Snacka om att förstöra cidern. Så det bjöds inte på något mörkrött mustigt vin utan fick bli skvätten som blev kvar efter påskaftonen. Grannens son och min son stack sedan så fort de kunde efter middagen. Så kvar blev jag. Fick lära mig att spela backgammon, vilket vi körde i stort sett hela kvällen. Vid 21-tiden var jag så trött så jag bröt upp.

Sonen kom hem strax efter mig och vi skulle till att sätta oss och mysa i soffan då telefonen ringer. På andra sidan en ledsen och desperat P som undrade om jag inte kunde titta över en sväng så hon fick sällskap. Lyssnade av sonen och det var okej. Så sagt och gjort satte mig i en taxi och åkte hem till henne. Det hela slutade med att vi gick ut till en drinkbar med bara 20 plusare. Så mormor och farmor joinade med var sin kopp kaffe. hehe Precis som det ska vara när mormor och farmor hälsar på.... Men jag var trött och inte på något partyhumör utan åkte hem ganska kvickt. Stupade i sängen och har nog snarkat mig igenom hela natten. Hörde inte när sonen behagade krypa ner i sängen.

Vaknade vid 9-tiden och låg och morna mig till halv 10. Sedan var det bara att gå ut och gå med Caesar och se till att han var "tömd" innan han lämnades in för vårspa. Han har nu varit där en timme och det är lugnt och skönt i huset. Sonen har precis börjat vakna så nu ska jag sätta igång med frukosten. Efter frukost blir det att plocka upp och fixa inför besök ikväll av "snickarn" R. Han ska hjälpa mig att fixa iordning med en trätrall på uteplatsen så att jag kan sitta och njuta utan att vicka omkring på solstolen. Det är så svårt att hitta en gräsplätt som inte sjunker när man lägger lite belastning på den. hehe

6 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten i frågesporttävlingen i min blogg! Du var en av tre med rätt svar! TJOHOOO; VAD DU ÄR BRA!!!!

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du fick en helkväll och hann med mycket. Jag låg bara på soffan hela kvällen. *skäms*
    Men ibland behöver man även det. :)

    Ha en mysig kväll.

    SvaraRadera
  3. Se där ja.. Fröken med saker som händer runt henne ;) Ingen lugn och vila här inte :) Men måste vara härligt att ha något att göra ändå ;)

    Väntar ju med IVER på att se före och efter bilderna på sköna Caesar ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter som det varit ganska behagligt att fira påsken,har haft det bra jag med,idag har jag o Ella varit trädgårdsmästare och hela familjen har varit här och käkat middag,imorgon är det 60mil på tåget igen,men ganska bekvämt faktiskt och tid att blogga har man.vi hörs o kram.

    SvaraRadera
  5. oxfile.. grill.. vin.. potatissallad.. ojoj nu gjorde du mej hungrig!

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis