2009-02-27

Fredag hela veckan!



Sitter här och bara njuter av att det är fredag och imorgon är det SOVMORGON! Detta är värt att firas så jag har hällt upp ett glas vin och sippar långsamt på det. Låter vinet rulla på min tunga och bara njuter av dess arom. Det enda störmomentet är att Inga verkar strejka. Hon har varken städat, bäddat eller lagat middag ännu. =)Dock mötes jag av en överraskning och det är att sonen har gjort en kladdkaka som vi ska njuta av senare. Just nu är han ute och gör området osäkert.

Har nu kikat in hos en del av mina favvisar och det verkar som att alla känner att snart är våren här. Det märks på andan i deras inlägg. Mycket handlar om sol, fågelkvitter och glädje. Ja nu närmar vi oss en gladare tid med sol, förhoppningsvis värme.

Som jag misstänkte Inga har gått i strejk så det var bara till att laga middagen själv. Har nu avnjutit en förrätt med avocado och skagenröra, Hälsingestintans hängmörad biff och rösti i sällskap med sonen och Eureka.

Sedan blev jag kvar framför tv:n och titta på slutet av Let's Dance. Sedan rusade jag naturligtvis till datorn för att avsluta mitt inlägg.

6 kommentarer:

  1. Fan vad jag skvatt!!!!!!!!!!
    Musiken!
    Ojojoj vad hjärtat rusade till.
    Men nu njuter jag.
    Det är fredag. Eller lördag.
    Hallelujah!

    SvaraRadera
  2. Gottiga grejer... och din son... är han till uthyrning? Skulle också behöva någon som förgyllde kvällen med hembakade godheter;.)

    SvaraRadera
  3. Gomorron din nattramlare. =)Vid 2.21 hade jag ungfär 2,5 timme kvar att sova, men det visste jag ju inte då! Ingen sovmorron här inte. Klockan fem var jag klarvaken! Varför har jag ingen aning om. Störigt var det i alla fall.
    Såg gott ut det där som du sköljde ner med vin =) Vilken go' son som bakat åt mams. De kan va för härliga när de sätter den sidan till.
    Åh, vad mina ögon är tunga nu! Sitter och pluggar och bloggar om vartannat, precis som vanligt...=)
    Och du nannar väl gott än, hoppas jag och njuter av eftrlängtad sovmorron...?
    Sov inte för länge bara, det är en underbar dag med solsken och fågelkvitter!
    Ha en härlig lördag, goa kvinna! =)
    Kramizar

    SvaraRadera
  4. Det där såg himla smasken ut och kladdkaka har jag lärt mig äta så det tycker jag också är smarrigt...

    Vin är inte så gott tycker jag, det smakar mäsk, har en vännina som tycker vin är gott och jag har smakat och jag huskes *Urk*

    Helgkram

    SvaraRadera
  5. Lallis: Tack helgen börjar bra. Sol, sovmorgon!

    Tindra: Aha härligt fortsätt att njut!

    Mamma Melissa: Nej du han är inte till uthyrning. För det gäller att ha honom hemma så att när det blixtrar till så gör det härhemma.

    Afrodite: Hmm, stackare bara sova till 5. Det här aldrig hänt här om jag inte har haft väckarklockan på.

    Häxmamma: Ja igår njöt vi ordentligt av maten. Sedan blev det kladdkaka hela kvällen dock utan grädde. Synd att du inte dricker vin. När man väl har lärt sig att dricka vin så får man många smakupplevelser och då menar jag bra smakupplevelser.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis