2009-02-22

Halloj därute i snöovädret, i alla fall här!


Härom kvällen var jag ute som vanligt på bloggkoll. Hamnade på en blogg som skar rakt igenom min själ. Det handlar om en familj som har blivit utsatt på det absolut värsta sättet man kan tänka sig. Ett av barnen blir utsatt av sin far på det mest outhärdligaste man kan tänka sig. Han våldför sig på sin egen dotter. Dottern som har älskat sin far belönar han på detta sätt. Flickan är bara 6 år gammal och hennes liv tillbaka är hårt. Nu kämpar mamman, brodern och den lilla flickan med att få till en vardag. Att få hjälp med att bearbeta det som har hänt. Att se till att denna man blir satt bakom lås och bom.

Men vad händer i den stad de bor i. Jo om inte spe och spott från omgivningen. Dottern blir kallad hora, mobbad i skolan vid 6 års ålder. Sonen blir också utsatt och får höra vilken hora till syster han har. Vad fan är det för värld vi lever i. De har kämpat och kämpat med att få bort umgängesrätten och så lyckats för dottern men inte för sonen. Denna familj blir mer utsatt än svinet som har gjort detta. Det är de som blir straffade inte svinet. Hjälp mig att stödja denna familj genom att gå in och ge er energi till denna familj. Visa att världen inte är förjävlig. Visa att det faktiskt finns något som heter medmänsklighet i denna värld.


Bloggen heter metrobloggen.se/ett djupt sår


Tillsammans blir man starkare!

2 kommentarer:

  1. Nej jag blir inte gramsen på att du la ut det på din blogg. Det är helt ok. Jag vill att andra ska förstå vilken sjuk värld vi lever i. Kan inte annat än att säga "Tack för ditt stöd" Bamsekramar från mig

    SvaraRadera
  2. L: Puh var lite orolig där. Men detta är något som berör mig djupt.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis