2009-02-24

Ops!



Tack vare goa bloggisar blev jag uppmärksammad på att det gick inte att kommentera mina inlägg pga blockering via ordverifieringen. Har nu tagit bort den för ett tag så får vi se om det blir bättre. Jag säger som Britney Ops! Men inte I did it again.=)

Har nu suttit och läst mina favvisars bloggar, inte alla, för det har jag inte hunnit ännu. Lugn jag kommer till er också, don't worry!

Idag har vi på jobbet haft 3 stora samtalsämnen på tapeten. SEMLOR, SEMLOR och så var det visst någon som förlovade sig eller hur det nu var. Det har snaskats semlor både på morgonen, efter lunch och på eftermiddagen. Nu är det ju så att jag är inte så förtjust i semlor så jag har inte deltagit i detta. Jag har suttit bakom min skärm och i smyg snaskat choklad istället. Mycket nyttigare inför badsäsong 2009. hehe Vad är det som gör att semlor är så eftertraktade? Vad har de som jag inte har? =)De förekommer bara en månad per år och jag förekommer jämt? Förstår inte detta. Får nog kalla in Ture Sventon så att han får forska i detta. =) Men då måste jag väl muta honom med en temla först eller kanske ringa hans sekreterare fröken Jansson och be henne beställa hos konditoriet Rota (tror jag att det heter).

Den tredje stora nyheten om vår kronprinsessas förlovning med en "son av folket" hade sprungit förbi mig om inte Världens Bästa JanE hade uppdaterat mig och Världens Bästa Åsa om detta. Han satt nämligen och lyssnade på hur det gick på skidfronten och därmed också på nyheter. Okej okej jag borde kanske vara mer intresserad men det är jag faktiskt inte. Men till er alla som är intresserade här kommer en kort referat ur Aftonbladet: "Jag sa ja ja ja" och "Det kanske inte sa klick...." Kul för kronprinsessan att hon äntligen får göra slag i saken. Grattis!

Just nu sitter jag med öronproppar och försöker koncentrera mig på att skriva en intressant blogg. Men sonen spelar XBox Live med sina kompisar. Det är ett himla liv och ibland kommer han ut för att hämta andan. Han ser för rolig ut. Spelkontroll i handen och headset på huvudet. Det bästa med detta är att telefonräkningen minskar. hehe Men nedrans vad de skriker till varandra. Jag kan höra genom öronpropparna även hans kompisar.

Nu ska jag ut och läsa mera blogg.....

7 kommentarer:

  1. Mu ska här undersökas om det blivit lättare att lämna kommentar.
    Håller mig också hellre till choklad en nämnda semlor och jo *dom* har tydligen fått lov att förlova sig nu.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Marie: Vad skönt att det finns fler än jag som inte är så förtjust i semlor. Med däremot choklad. mums.
    Ha en skön kväll/natt
    Kramis Lena

    SvaraRadera
  3. Choklad är så gott...semlor funkar om det är chokladsemlor... *mums* Jag trodde det bara var min son som kunde väsnas när han spelar men det fanns tydligen fler.*s*. Ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja du detta dataspelande, man blir alldeles galen, men barnen säger att jag är inget bättre när jag spelar *Pinsamt röd*

    Visst var det roligt att hon äntligen fick komma till skott, jag tycker det har väntats för länge, stackarn kunde ha blivit en gammal nucka...

    Kram

    SvaraRadera
  5. L: Nej jag har värsta stereoanläggningen hemma när han sätter igång och spelar.

    Häxmamman: Ja och gammal nucka vill man ju inte att någon ska bli. =) Jag har inte ens fått tillfälle att prova spela så jag kanske låter likadan. Man vet ju aldrig. hehe

    Kramis Lena

    SvaraRadera
  6. Jag blev faktiskt smått irriterad över det väldiga ståhejet! Visst, det var en nyhet, och visst, det var åratal sedan, och visst, det var unikt, men herrejöss, ändra hela tevetablån för det...
    extra nyhetssändningar var halvtimma, ändrade program på kvällen, nä, nog var det väl ändå överdrivet, precis som semlor! Jag äter ju inte socker, alltså inget fikabröd, men på den tiden jag gjorde det så åt jag locket och mandelmassan...annars är det ju som vilken jättebulle som helst
    Hoppas nu kvällens program sänds som dom ska, egentligen bryr jag mig inte om annat än Greys Anatomy
    Kram

    SvaraRadera
  7. Paula: Håller med dig. Vilket tjat men nu räcker det. Nu vet vi vad som har hänt. Bättre med Grey's Anatomy.

    Kramis Lena

    SvaraRadera

Halloj alla goingar. Tack för att ni skriver en liten rad till mig! Kanske hinner jag inte svara men läser gör jag alltid. Kramis